6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    poekiepoek

iMac 27inch 2019 met een iMac 27inch mid2011 voor uitgebreid bureaublad

Ik ben in het bezit van een iMac 27 inch mid2011. Nu heb ik een iMac 27 inch 2019 gekocht. Volgens apple kan ik deze 2 met elkaar koppelen zodat ik een bureaublad erbij heb. Hiervoor heb ik een thunderbolt cable en een thunderbolt 3 to thunderbolt 2 adapter aangeschaft.

Het lukt mij dus niet om via systeemvoorkeuren>beeldschermen de bureaubladen te rangschikken (ik krijg niet eens de optie voor tabblad “rangschikken”.

Inmiddels heb ik gehoord dat de overgang tussen deze 2 iMacs zo groot is dat het niet eens mogelijk is. Weet iemand of het echt niet mogelijk is of dat ik iets verkeerds doe. En zoja, wat dan?

Bijdrager
    Henk Jan de Bruijn

Probeer het volgende: Sluit beiden iMacs met elkaar aan door middel van de Thunderbold kabel. Op de iMac 2011, druk de volgende toetsencombinatie in: Command + F2.

Als dat niet werkt, controleer of de Macs de verbinding überhaupt herkennen. Lukt het bijvoorbeeld wel om bestanden te versturen over de kabel?

Bijdrager
    MevalonicAcid

Ik gebruikte mijn oude 2012  27” imac zo ook als scherm voor de 2017 imac. De juiste thunderbolt kabel en dan cmd+F2

Bijdrager
    scottish

Na het lezen van deze berichten zojuist een Thunderbolt  kabel en een adapter voor Thunderbolt 3 (USB-C) naar Thunderbolt 2 gekocht om mijn ‘nieuwe’ iMac 27 inch 2017 te verbinden met mijn oude iMac 27 inch 2013. Ben benieuwd.

Bijdrager
    poekiepoek

Command+F2 heb ik geprobeerd, maar werkte dus niet. Na internet verder af te gaan speuren kwam ik de opmerking tegen dat als dat niet lukte je command+fn+F2 moet gebruiken. En dat was dus de truc! Het werkt nu :-). Bedankt voor het meedenken.

Bijdrager
    Jorik

Ah ja, je kunt natuurlijk zelf kiezen of de F-toesten met of zonder Fn de F-functionaliteit geeft of juist de hardware-knoppen, zoals helderheid, volume, etc. Goeie tip!:-)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.