14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Lex

iMac 27inch 2019 configuratie

Ik wil een nieuwe Imac aanschafen maar twijfel over de config

iemand een idee welke configuratie minimaal nodig is om videos te bewerken op de Imac?

bewerking in Adobe Premiere (HEVC & 4K filmpjes van max 10minuten)

Radeon Pro 575X met 4 GB GDDR5‑geheugen ,1TB SSD en 16ram voldoende?

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

wooooo dat lijkt me wel voldoende ja!

Moderator
    Night

Bijdrager
    Furbz

Is het recreatief of money make gebruik?

bij recreatief zou ik lager inzetten. Als tijd geld is, dan zou ik top specs nemen. 16gb vind ik niet veel aan ram om eerlijk te zijn. Maar zou sowieso altijd zelf bijprikken!

Bijdrager
    TheBigZ

Lex op 1 april 2019 om 17:00

Radeon Pro 575X met 4 GB GDDR5‑geheugen ,1TB SSD en 16ram voldoende?

Prima config. Ik zou alleen de 256GB SSD (“werk disk”) als optie kiezen, en voor de rest van de opslag een 1TB of 2TB externe SSD gebruiken. Scheelt je honderden euros.

https://tweakers.net/pricewatch/compare/942129;939073/

Bijdrager
    fixar

Als je al gaat voor 16GB, 1TB dan zou ik zeker kiezen voor het TOP-model met de 580X Video kaart (8GB) en de 3,7‑GHz 6‑core Intel Core i5-processor van de 9e generatie…. die komt maar 70 euro duurder uit en heeft behoorlijk meer ‘Oomph’

Ik zou echter kiezen voor een kleinere SSD (512GB scheelt al 480 euro!) en de meer benodigde opslagruimte extern op SSD zetten zoals TheBigz al meldt…

Daarnaast zou ik kiezen voor 8GB Ram van Apple en er zelf 16GB los bijkopen en er zelf inprikken…meer geheugen en goedkoper dan via Apple.

Succes met kiezen

Bijdrager
    RW076

Ik heb zojuist mijn 27″ iMac gekocht met bijna 200,- korting. Daar heb ik mooi 32GB geheugen van gekocht.
    Het is wel degelijk mogelijk om te shoppen op prijs, en je hebt er echt geen kik of shady studentenkorting (als in dat je het niet bent) voor nodig.

Die HDD blijft een dingetje buiten Apple of een reseller om, al zit op de 2TB een 128GB, dus dat zien we dan wel weer als de fabrieksgarantie er af is.

Succes.

Bijdrager
    McPim

RW076 op 2 april 2019 om 15:30
    Ik heb zojuist mijn 27″ iMac gekocht met bijna 200,- korting.

Waar?

Bijdrager
    Lex

<p class=”cite”>fixar op 2 april 2019 om 15:15</p>
    Als je al gaat voor 16GB, 1TB dan zou ik zeker kiezen voor het TOP-model met de 580X Video kaart (8GB) en de 3,7‑GHz 6‑core Intel Core i5-processor van de 9e generatie…. die komt maar 70 euro duurder uit en heeft behoorlijk meer ‘Oomph’

Ik zou echter kiezen voor een kleinere SSD (512GB scheelt al 480 euro!) en de meer benodigde opslagruimte extern op SSD zetten zoals TheBigz al meldt…

Daarnaast zou ik kiezen voor 8GB Ram van Apple en er zelf 16GB los bijkopen en er zelf inprikken…meer geheugen en goedkoper dan via Apple.

Succes met kiezen

<p class=”cite”>fixar op 2 april 2019 om 15:15</p>

Succes met kiezen

ik ga voor de 3,7‑GHz 6‑core Intel Core i5-processor van de 9e generatie met 580X Video kaart (8GB)en 1TB SSD.

ik ben toch van mening dat een interne SSD sneller werkt dan een externe SSD waar je voor 2TB ook op 480,- zit.

of werkt de aansluiting op Thunderbolt net zo snel als een interne SSD?

Bijdrager
    Melle

Meer zelfs – extern kan je makkelijk pak sneller werken via thunderbolt 3. (Via raid opstelling harde schijven of vb via de Samsung X5)

Trouwens een reden dan aantal mensen toch kiezen voor intern fusion drive als backup schijf !! En dan extern opstart schijf maken via thunderbolt 3.

Wij hebben deze besteld (ter vervanging van 12core 5,1)

i9
    521 SSD
    Vega 48
    64GB (4x 16GB kingston á 85 euro per module)

Alle beslist in functie minimale heat ontwikkeling en geen bewegende delen intern, zo hebben wij de kracht van de Vega op zich niet nu nodig, maar hoewel sneller, produceert deze nieuwe reeks GPU’s toch beduidend minder warmte.

En gezien dit een rendermachine wordt, dus heel lang continue belasting van alle cores (makkelijk 12u per dag) is hitte en minimale thermal throttling onze focus.

En de machine blijkt nooit onder de 3,7 GHz te gaan, hoewel de fans echt niet snel kunnen, dus er is geen throtthle gate voor de iMac 2019, alhoewel dat puur komt omdat ze 3,6 base klok speed adverteren, en dat met betere thermal design, zoals iMac pro, makkelijk 4,2 of 4,5 geweest…

Waarom dan geen iMac pro?
    – geen t2 chip (zie ik nog als groot voordeel)
    – user upgradable ram (veel goedkoper, tot 128GB op termijn!!)
    – algemeen pak goedkoper, voor gelijkaardige multi core, maar relevant hogere single core performance (die nog altijd heel belangrijk is voor meeste talen in autocad, photoshop, sketchup, … )

Bijdrager
    Lex

<p class=”cite”>McPim op 2 april 2019 om 17:36</p>

RW076 op 2 april 2019 om 15:30
    Ik heb zojuist mijn 27″ iMac gekocht met bijna 200,- korting.

Waar?

Had hem ook al gevraagd in een dm “waar”maar het blijft stil…

Bijdrager
    whaha

Mag je leveranciers hier aanprijzen? Want ik vroeg me af of ik al legaal bezig was in mijn vorige reactie op dit sub-forum op een ander onderwerp, maar anders ken ik wel een plek die ik aan kan raden.

Bijdrager
    McPim

Reclame
    One More Thing is geen promotiemedium voor initiatieven of aanbiedingen, buiten de voorbestemde advertentieblokken. Berichten die fungeren als reclame voor een website of ander initiatief worden verwijderd.

Je mag natuurlijk best zeggen waar je iets gekocht hebt en of je daar tevreden over bent…

Bijdrager
    whaha

Ah zo. Op die manier. Nu, dan, ik heb mijn computer gekocht via upgreatest. Via die website heb ik ook een SSD in mijn huidige iMac laten zetten en dat beviel, dus ben ik naar hun terug gegaan.

Het scheelt nogal in de kosten als je een derde (tweede?) partij er een SSD in laat zetten en het is bijna net zo goed.

Die paar milliseconden verschil ga ik niet merken.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.