21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    elsheepo

Imac 27"

Mijn 20″ Imac begint met het draaien van CS5 e.d. toch echt iets te langzaam te worden.

Is het raadzaam om NU een Imac te kopen. Of verwachten jullie in april of misschien eerder een upgrade van de systemen.

Ik wilde 27″ quad core versie gaan aanschaffen (snelste versie), alleen twijfel of ik zal upgraden naar een i7 processor.

Misschien is het verstandiger om die 180 euro te investeren in de upgrade van 4 naar 8gb werkgeheugen!?

Wat raden jullie aan?

Ik ga de iMac vooral gebruiken voor grote bestanden in Photoshop/ indesign/ Flash.

Gr.

Edwin

Bijdrager
    lexvo

Ik denk dat een i5 snel genoeg zal zijn en dat je meer hebt aan extra geheugen.

Ik gebruik zelf een iMac i5 27″ (uit 2009) voor het bewerken van RAW files van de Canon 5D mark II, deze variëren van 24 tot 40 MB (in PS kan dat oplopen tot ruim 100MB) en dat gaat lekker vlot. Op sommige momenten gebruik ik iets meer dan 4GB intern geheugen, dus ik ben blij dat ik er 8GB in heb zitten:)

Bijdrager
    syltheboy

Als jij er nog een paar maanden op kunt wachten, dan is dat natuurlijk prima. Kijk, als het hard nodig is dan kun je nu een nieuwe kopen. Ik denk dat je beter voor de betere processor kunt gaan en later kun je er eventueel nog 8 gb inplaatsen.

Bijdrager
    Vinhelper

Het is zeker verstandiger om die 180 euro in de processor te steken, want die kun je later niet meer upgraden, en het geheugen wel.

En geheugen is vaak elders goedkoper dan nu bij Apple.

Als je nu 2GB hebt, probeer dan eerst te werken met 4GB in de nieuwe machine, want misschien is de investering naar 8GB nog niet direct nodig.

Mac OS X past het geheugengebruik altijd aan naar de hoeveelheid die in de Mac is geïnstalleerd.

Bijdrager
    alex_linden

Let op: Als je nu wil kopen… wacht dan even tot donderdag.
    Media-Markt = alles zonder BTW.
    Scheelt al snel veel geld!

Bijdrager
    Oldekamp

@alexi_linden Ja, maar de i7 is een BTO (Build-to-order) optie, die koop je denk ik niet in de winkel maar moet je bij Apple zelf bestellen.

Bijdrager
    Pieterr

Binnenkort een nieuwe iMac? Zie http://buyersguide.macrumors.com/#iMac

Vinhelper op 25 januari 2011

En geheugen is vaak elders goedkoper dan nu bij Apple.

Vaak? Maak daar maar _altijd_ van.:wink:

Bijdrager
    alex_linden

Kan je hem dan niet voor dat geld laten opwaarderen?
    Geheugen los kopen is goedkoper.

Bijdrager

Heb gisteren nog 4GB Ram besteld voor mijn 21,5 inch iMac.
    Koste maar 47 euro excl. verzendkosten

Bijdrager
    Afroman

Het is zeker verstandiger om die 180 euro in de processor te steken, want die kun je later niet meer upgraden, en het geheugen wel.

In dit geval wel omdat het een andere processor is(sneller, hyperthreading etc etc), maar het verschil tussen een MacBook Pro 2.4 en een 2.66 is echt niet op te merken en de 350 euro niet waard. (krijg je el een 320 harddisk erin maar goed)

Bijdrager
    Maverick9898

Tenzij je een MacBook Air koopt, daar kan het niet bij;).

Bijdrager
    joriss
    Martijnvanderhorst op 25 januari 2011

Waar heb je dat gedaan (linkje)?

Bijdrager
    dickyyee

de iMac i7 27 inch is wel bij mijn mediamarkt. het staat gewoon op de doos met grote letters I7

mijn mediamarkt is trouwens die van Buikslotermeerplein

Bijdrager
    Pieterr

@joriss: Bijvoorbeeld bij Simmcity.

KTA-MB1066/4G
    KTA-MB1333/4G 2010 iMac

Bijdrager
    nebilem
    Maverick9898 op 25 januari 2011

ow nee? jawel hoor.

Bijdrager
    joriss op 25 januari 2011
    Martijnvanderhorst op 25 januari 2011

Waar heb je dat gedaan (linkje)?

http://www.interngeheugen.com
    Alstu!

Bijdrager
    gsmaster

Beter je processor te upgraden bij het bestellen want die kun je achteraf niet meer veranderen. Ram geheugen bij steken gaat nog altijd zéér makkelijk nadien! Ik heb de i7 met 8gb ram en gaat als een trein (geen nmbs trein want anders zou ik er nooit geraken).

Bijdrager
    elsheepo

Bedankt voor alle raad.

Ik denk ik voor de 27′ Imac ga met de Quad core i7 Upgrade voor 180 euro.

Het gegeven dat je ram wel aan te vullen is en je processor uiteraard niet is voor mij doorslaggevend.
    Het geheugen koop ik er zelf los bij, alleen niet tegen de apple store gehanteerde prijzen..;)

Nog twee vragen.

– Standaard heeft de imac vier RAM poorten. Met daarvan twee gevuld met 2gb (totaal 4gb). Is het mogelijk om een derde poort te vullen met een 4gb Ram geheugen kaart. Zodat de verdeling is
    Poort 1: 2gb
    Poort 2: 2gb
    Poort 3: 4gb
    Poort 4: Leeg
    Op deze manier kan ik de Imac altijd nog verder aanvullen!?

– Ik kan de IMac via de zaak kopen. De aanbieding van de media markt zonder btw is neem ik aan gewoon een kortingsactie van 19%. Kan ik de iMac hier kopen en later alsnog over dit gereduceerde aankoopbedrag de BTW terug vragen?

Thnx.

Bijdrager
    Maverick9898
    nebilem op 25 januari 2011
    Maverick9898 op 25 januari 2011

ow nee? jawel hoor.

Moet je wel goed kunnen solderen;). Het is in ieder geval niet zo makkelijk als bij de iMac;).

Bijdrager
    Pieterr

Wat je ramvraag betreft: ja dat kan (2 + 2 + 4).
    Ik zou er zelf alleen meteen 2x 4GB bijstoppen als je toch gaat uitbreiden.

Bijdrager
    Gastje01
    elsheepo op 25 januari 2011

Ik kan de IMac via de zaak kopen. De aanbieding van de media markt zonder btw is neem ik aan gewoon een kortingsactie van 19%. Kan ik de iMac hier kopen en later alsnog over dit gereduceerde aankoopbedrag de BTW terug vragen?

Ja dat kan, de MM geeft je het btw bedrag gewoon aan korting, het is niet zo dat je dit ook daadwerkelijk niet betaald. Let er wel op dat je niet 19% korting krijgt, maar 15,97%. BTW kun je vervolgens weer via je bedrijf verrekenen.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.