15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Dick de Roos

iMac 27 " wil moeilijk slapen

Als ik mijn iMac opdracht geef om te gaan slapen, duurt dat vrij lang. Ongeveer een minuut denk ik.
    Ik heb gekeken wat eraan te doen is, heb de bevoegdheden een paar keer hersteld, maar het helpt niets.
    In de console zie ik bladzijden lang de volgende codes:

<br />
    27-01-11 22:15:22	com.apple.launchd[1]	(com.google.keystone.daemon[14260]) Exited with exit code: 1<br />
    27-01-11 22:15:22	com.apple.launchd[1]	(com.google.keystone.daemon) Throttling respawn: Will start in 10 seconds<br />
    27-01-11 22:15:32	com.apple.launchd[1]	(com.google.keystone.daemon[14261]) bootstrap_register() erroneously called instead of bootstrap_check_in(). Mach service: com.google.Keystone.Daemon<br />
    27-01-11 22:15:32	com.apple.launchd[1]	(com.google.keystone.daemon[14261]) Exited with exit code: 1<br />

Ik heb gekeken in de voorkeuren, maar vind geen com.apple.lanchd en evenmin com.google.keystone.daemon.

Wie kan hier een helpende hand bieden hoe dit op te lossen?

Bijdrager
    Thoomas

Probeer eens alle USB-apparaten die je hebt aangesloten, los te koppelen, en vervolgens kijken of je iMac dan wel meteen gaat slapen. Mocht het dan wel goed gaan, de apparaten 1 voor 1 terugzetten, en kijken welk apparaat de veroorzaker is.

EDIT: Ah, ik had de logbestanden nog niet doorgelezen. Zoals mjsanders onder mij al heeft aangegeven, zal het hoogstwaarschijnlijk inderdaad om Google’s auto-update process gaan, niet om USB-appraraten, zoals ik eerst dacht.

Bijdrager
    Maurits

LaunchDeamon start allerlei achtergrond processen op. Sommige zijn noodzakelijk, sommige niet.
    Het kent ‘deamons’ (systeem achtergrond taken) en ‘agents’ (achtergrond taken per gebruiker)
    Launchdeamon wordt gestuurd door files in folders als /Library/LaunchAgents/ enzo.

De com.google.keystone.deamon is een deel van Google’s auto-update process. (kan je op googlen:-)

Dat kan je weghalen of stoppen.
    zie google faq over de-installeren van updater en anderen met jouw probleem

en als je een algemeen artikel zoekt over mac’s die niet willen slapen: lees dit

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het bestand waar je naar zocht staat vermoedelijk in je thuis bibliotheek in: Thuismap/Library/LaunchAgents/ en het heet dus: “com.google.keystone.agent.plist”. Wis dit bestand even. Als het corrupt is kan dit de oorzaak zijn. Als het daar niet staat kijk dan in de globale bibliotheek op de root van de hd.

Bijdrager
    1984
    Dick op 27 januari 2011

Als ik mijn iMac opdracht geef om te gaan slapen, duurt dat vrij lang. Ongeveer een minuut denk ik.

Het komt mij bekend voor, echter is dat probleem opgelost, dan doet er wel weer een ander probleem voor met de slaapstand, net als ik me er druk om wil gaan maken is het probleem weer (tijdelijk?) verholpen.
    Momenteel als ik de iMac via ??? in sluimerstand wil zetten, springt hij weer aan, soms gelijk en soms heel vreemd na ± 15 min uit slaapstand naar screensaver, echter als ik naar het ? menu ga of via ctrl ? S dan doet het probleem zich niet voor ?

Bijdrager
    Lauwrence

Met het terminal commando ‘PMSET -G LOG’ krijg je een overzicht van de afsluittijden van allerlei processen.

Zoek naar een proces dat 30000ms (ofwel 30sec) als response tijd heeft, daar zit dan het probleem. Zo heb ik eens een printopdracht in de queue gehad die de sluimer van mijn Mac onnodig vertraagde ; met bovenstaand commando had ik het euvel snel boven.

Bijdrager
    sally

Een beetje vreemd, dat Dick niet meer heeft gepost in zijn draadje. Hopelijk doet zijn mac het nog.
    Ik heb het probleem trouwens ook met mijn MacPro. Ik kan hem sneller uitzetten dan laten slapen.
    Heel ernstig vind ik het overigens niet. Volgens mij is dit aan de hand sinds de laatste update van Snow Leopard.

Bijdrager
    Dick de Roos

Sorry Sally en andere leden, ik had inderdaad nog even een reactie moeten geven. Ik ben de afgelopen tijd een beetje in het filmfestival ondergedompeld geweest en er waren nog wat zaken die mijn aandacht vroegen.

De tip van Lauwrence heb ik opgevolgd en vond een hele lijst van processen en/of programma’s die kortere of langere tijd nodig hadden om te stoppen.
    Ik had echter niet de moed om erg in die programma’s in te grijpen en heb het maar zo gelaten. Misschien om die reden doet mijn Mac het nog goed.
    Ik begin een beetje aan te wennen aan het verschijnsel. En ik hoop dat er een update komt die het probleem gaat verhelpen. Ook al omdat er meer zijn die met dit verschijnsel behept zijn.

Bijdrager
    sally

Sally is gerust gesteld.

Bijdrager
    Dick de Roos

Als ik klompen aangehad zou hebben zou er nu minimaal een gebroken zijn.
    Mijn Mac slaapt nu direct als ik het commando geef.:neutral:

Wat ik gedaan heb (voor zover ik dat kan reconstrueren): ik heb mijn MacBook via Bluetooth gekoppeld aan mijn iMac en op de iMac de BT voor de muis (magic mouse) even uit -en weer ingeschakeld.
    Verder heb ik geen vreemde dingen gedaan of weggegooid.

Enfin, onder het motto: “vraag niet hoe het kan, geniet ervan” ga ik verder. :nerd:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Vermoedelijk werd er een onterechte bluetooth ‘event’ in de z.g.n. ‘event-cue’ (een buffer met wachtende events zoals een muisklik of toets) geplaatst waardoor de Mac dacht dat de muis in gebruik was. Door de bluetooth connectie uit/aan te zetten reset je het een en ander.

Ik had iets soortgelijks met de status “Detecteerbaar”, waardoor de BT muis niet meer gelezen werd door de Mac. Door “Detecteerbaar” even uit te zetten (m.a.w. stond dus “aan” maar deed niets) en gelijk weer aan was dit ook opgelost.

Bijdrager
    1984
    Dick op 09 februari 2011

Enfin, onder het motto: “vraag niet hoe het kan, geniet ervan” ga ik verder. :nerd:

Een periode lang heb ik er geen last van gehad, echter nu begint het weer, en nu ook nog eens bij het ontwaken duurt het langer dan normaal. (wou de power knop gebruiken omdat het scherm zwart bleef na een ram op de spatiebalk)
    Heb de tip van @Dick de Roos ook geprobeerd maar helaas had dat geen effect. hij sprong keer op keer weer aan als ik hem probeerde in slaapstand te zetten. nu maar afwachten..?
    Wat is dat toch met die sluimerstand van de Mac/Macosx..???

Bijdrager
    Sjeltur

Ik heb/had ook het probleem dat de Mac niet ging sluimeren op mijn commando….; één voor één alle programma’s gesloten; na het sluiten van ‘Get Backup Lite’ was mijn probleem opgelost

Bijdrager
    1984

Sjeltur of andere leden , waar vind ik ‘Get Backup Lite’. ?? Of bedoel je dit programma dat heb ik er niet opstaan.

Bijdrager
    Sjeltur

Klopt dat is hem.
    Misschien moet je het in een andere backup, anti virus etc. zoeken.
    Iets met een soort van timer…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.