9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    apple1499

iMac 27" vol, waar media plaatsen?

Ik heb nu al een jaar een iMac 27″ met een geheugen van 1TB. Eerst leek het onmogelijk om een schijf van 1TB vol te krijgen omdat ik ervoor mijn iMac 17″ met een geheugen van 120GB vol niet eens vol kreeg. Toch ben ik erin geslaagd. Nu zoek ik een hiervoor oplossing. De grote boosdoeners zijn vooral films en tv-programma’s die in iTunes staan, op die manier kan ik ze synchroniseren met mijn iPod Touch. Nu vraag ik me af of er een manier is om al deze films en tv-programma’s op een externe HD te zetten, maar op die manier dat ze in iTunes blijven (als de HD aangesloten is). Andere suggestie’s zijn ook altijd welkom!

Bijdrager
    Paul26

Je kunt zelf een locatie aangeven voor je iTunes bibliotheek. Dus als je daar je externe schijf instelt lijkt me dat geen probleem. Ik heb zelf ook wel een beetje dat probleem en daarom kies ik ervoor om mijn video’s handmatig naar mijn iOS devices te kopiëren en mijn muziek gewoon via mijn iTunes bibliotheek.

Bijdrager
    apple1499

Ja, hier had ik ook al aan gedacht, maar kan dit ook verspreid? Zodat bijv. mijn muziek op de mac blijft staan en de video’s en films op de externe harde schijf?

Bijdrager
    Eelco

Ga in de voorkeuren van iTunes naar ‘Geavanceerd’ en kies daar de locatie van je bibliotheek (die je dan dus wel eerst gekopieerd hebt naar de externe schijf).

Bijdrager
    brandrob

Toen ik nog een MacBook Pro had zette ik alles op m’n Time Capsule. Ik weet alleen niet of het mogelijk is om daar je iTunes bibliotheek op te zetten. Dan zou het een optie zijn om een NAS (hoeft geen Time Capsule te zijn) aan te schaffen. Dan heb je als voordeel dat je vanaf eventuele andere computers in het netwerk ook toegang hebt tot je iTunes bibliotheek (bijvoorbeeld een MacBook).

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Bij iTunes en iPhoto kun je verwijzen naar een bibliotheek op een andere locatie. Dit kan b.v.b. door op te starten met de option toets ingedrukt. Er verschijnt dan een venster waar je de locatie kunt kiezen (feitelijk verschijnen daar automatisch alle gemaakte kopieën op externe schijven). Je kunt dan het origineel van de hd verwijderen nadat je de kopie ervan op een externe hebt gezet en geprobeerd hebt. Met iMovie werkt dat anders, daar werkt de option toets niet maar in “iMovie help” (ook je vriend) staat hoe je het daar moet doen:

Bijdrager
    Pieterr
    Eelco op 16 april 2011

Ga in de voorkeuren van iTunes naar \’Geavanceerd\’ en kies daar de locatie van je bibliotheek (die je dan dus wel eerst gekopieerd hebt naar de externe schijf).

Zo moet je het dus niet doen.

Wél op de manier zoals hendrik aangeeft. iTunes opstarten met Alt/Option ingedrukt, en dan de nieuwe lokatie kiezen waar je je gehele “iTunes” map hebt neergezet. (Je dient hierbij de “iTunes Library” te selecteren.)

Bijdrager
    KarelWillem
    apple1499 op 16 april 2011

… maar kan dit ook verspreid? Zodat bijv. mijn muziek op de mac blijft staan en de video’s en films op de externe harde schijf?

Natuurlijk.

Bijvoorbeeld:
    Muziek op je interne harddisk
    Films en video’s op je externe harddisk

Die laatste voeg je aan iTunes toe met de ALT toets ingedrukt.
    In iTunes wordt dan verwezen naar de lokatie van de films, maar het is net of ze er ‘echt’ in staan.

Die verwijzing doe je alleen de eerste keer bij het toevoegen.

Zoe doe ik het al jaren. Heb drie keer 1 Tb met films staan, die allemaal in iTunes hangen.

Bijdrager
    Maurits Cassee

Natuurlijk.

Bijvoorbeeld:

Muziek op je interne harddisk

Films en video’s op je externe harddisk

Die laatste voeg je aan iTunes toe met de ALT toets ingedrukt.

In iTunes wordt dan verwezen naar de lokatie van de films, maar het is net of ze er \’echt\’ in staan.

Die verwijzing doe je alleen de eerste keer bij het toevoegen.

Zoe doe ik het al jaren. Heb drie keer 1 Tb met films staan, die allemaal in iTunes hangen.
    Dit heb ik net geprobeerd maar dat lukt mij niet met iTunes 10.4 en OS X Lion, werkt het bij jou nog wel?
    Als ik mijn films in iTunes sleep zie ik het aantal in een bolletje staan, maar dat zie ik alleen als ik ALT niet heb ingedrukt, dan gebeurt er niets en komt er ook niets in iTunes.
    Als jij het werkend hebt op Lion, heb je dan een workaround gebruikt? Ik voel er niet zo veel voor om iedere keer het vinkje om iTunes alles te laten kopiëren aan en uit te zetten.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.