5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    mennobouma

iMac 27" ventilator ratelt

Beste OMT-leden,

Afgelopen week heb ik mijn iMac verhuist naar een ander kantoor. Uiteraard erg voorzichtig geweest en bij mijn weten heeft de Mac geen optaters gehad, maar ik heb nu af en toe last van een ratelende ventilator.

Het klinkt alsof deze iets verschoven is in de behuizing en hier tegenaan komt. Zijn er meer OMT’ers die hier last van hebben (gehad)?

Groet, Menno

Bijdrager
    SunKeeper

Hoe oud is je iMac?

Toch heel toevallig geen CD/DVD die in de drive zit? Is het geluid anders als je de positie veranderd?

Bijdrager
    JBStudio

Check eens even of je nieuwe bureau wel recht is…. klinkt stom, maar een kleine ‘verzakking’ kan een trillend geluid veroorzaken. Waarschijnlijk staat de iMac in het midden van je bureau. Zet ‘m eens naar rechts of links, of als je het trillen hoort, druk eens op het bureau naast de voet van iMac. Ik spreek uit ervaring…
    grt,

Bijdrager
    mennobouma

Bedankt voor jullie reacties! Het is het nieuwste model, nog geen jaar oud (met die dunne rand).

Ik weet zeker dat het geluid door de ventilator komt omdat het geluid afneemt en toeneemt als er meer capaciteit nodig is voor programma’s. Ook hoor je het geratel langzaam stoppen als je de Mac uitzet (logisch).

Het bureau staat helemaal waterpas, heb ook verschillende posities op het bureau geprobeerd, maakt geen verschil.

In de auto heeft het apparaat met de schermkant tegen de achterbank gestaan, iets voorover dus. Alsof de ventilator hierdoor is verschoven lijkt het.

Bijdrager
    SunKeeper

In het vervolg opletten met vervoer. (lees als: altijd originele doos bewaren en voor vervoer gebruiken)

Ik zou voor nu alsnog proberen om garantie erop te krijgen (natuurlijk niet over je vervoer-actie vertellen;) ) want het is in een zeldzaam geval mogelijk dat er een bepaald component niet voor 100% heeft vastgezeten zoals het origineel hoort. En tijdens het vervoer is losgeraakt, wat bij een goed exemplaar niet voorgekomen zou zijn.

Time Machine backup draaien (voor het geval ze over gaan tot omruilen) en naar de Apple Store ermee. (als ik zo in je profiel kijk is Amsterdam redelijk goed te bereiken)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.