5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    MFranssen33

iMac 27 start niet meer op..

Hallo beste Mac mede gebruikers!

Sinds vanavond start mijn iMac niet meer op. Voor dit probleem al van alles gelezen en geprobeerd.

Eerst reageerde mijn iMac nog wel op de alt toets bij het opstarten maar dat had geen resultaat en ging ik dus verder met de volgende stap.

Option+command+P+R en ja nu is het beeldscherm wat witter geworden maar nog steeds hetzelfde probleem.

Boing….en dan de appel met eerst een lege balk, die balk verdwijnt dan en dan een eeuwig draaiende streepjes(of wat voor naam dat ding heeft)

Nu reageert mijn iMac nergens meer op(opstart toetsen, opstartschijf selecteren met alttoets, installatie dvd). Ik krijg nog wel de DVDs eruit maar meer krijg ik niet meer voor elkaar met m’n iMac. Hij wordt ook erg heet als ik hem aan laat staan en hoop dat er toch nog wat gebeurt(dit gebeurt helaas niet).

Ik heb de iMac pas sinds januari en hoop eigenlijk niet dat ik nu al terug moet naar de winkel.

Iemand nog ideeën? of ziet het er naar uit dat mijn HD nu al naar de kl*te is?

Alvast bedankt!

Gr Marc

Bijdrager
    1984

Zet hem uit met de powerknop op de achterzijde, koppel alles los, ook de stroomkabel laat hem zo een periode staan en sluit hem weer aan.

Bijdrager
    MFranssen33

Ok dan probeer ik dat nu maar. Ga nu toch slapen dus alles los en morgen maar weer verder.

Alvast bedankt en ik laat morgen weten of het succesvol was.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Een balkje en een draaiend wieltje kan op de harde schijf duiden, maar dan zou de iMac nog wel op toetsen zoals option moeten reageren. Mocht de tip van 1984 niets uithalen, dan kan je altijd nog een SMC-reset uitvoeren. Als dat niet werkt dan kan je een leeg PRAM-baterijtje hebben of een kapot logic board.

Bijdrager
    MFranssen33

Goedemorgen,

Ik heb net die SMC reset geprobeerd maar geen succes en omdat mijn iMac niet meer op toetsen reageert wordt het ook moeilijk om nog een keer de PRAM reset te proberen.

Het lijkt er sterk op dat ik morgen naar een apple store kan gaan. Ieder geval bedankt voor jullie hulp.

Ik laat de bevindingen van de reparatie dan nog wel weten.

Gr

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.