7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    flyerking

iMac 27'' sluit niet meer af

Sinds vanmiddag een probleem met mijn iMac 27” mid 2011 i7 3,4 ghz

Als ik op zet uit klik gebeurt er echt helemaal niets, alleen mijn TB Displays gaan in slaapstand.

Alleen lang op de achterkant knop drukken lijkt te werken maar na dat hij is opgestart wil hij gewoon niet meer uit.

Bijdrager
    Applefanaat

Zou het niet kunnen dat er een of ander programma openstaat dat ervoor zorgt dat je je iMac niet kan afsluiten?

Bijdrager
    flyerking

Bij forceer stop staat alleen finder open als ik hem probeer uit te zetten

Inactief
    Anoniem

Heb je toevallig qtorrent, mijn mac pro wilde ook niet uit door qtorrent

Bijdrager
    flyerking

Nope, het is de studio computer er staat alleen logic, pro tools en ableton op en natuurlijk de nodige plugins: waves, isotope, native instruments enz

Hij staat ook niet verbonden met internet

Bijdrager
    Wolfii82

Start je iMac een keer in veilige modus op, dan wordt er ook direct een schijfcontrole uitgevoerd. Zet daarna je iMac uit en kijk of het dan wel goed gaat. Vervolgens start je de iMac weer normaal op.

http://support.apple.com/kb/HT1564?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Open het programma ‘activiteitenweergave’ (in je hulpprogramma map) kies voor ‘alle processen’ en soorteer op %CPU. En kijk dan eens naar dit venster als na klikken op ‘zet uit’ niets gebeurt. Mogelijk is het een achtergrondproces dat alles tegen houdt.

Natuurlijk kan er ook een systeem bestand corrupt zijn en in dat geval kan een her-instal van een combo update helpen. Dit kan zonder meer zonder data verlies.

Maar doe eerst wat Wolfii82 voorstelt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.