13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    JohnHenry

Imac 27\" resolutie vraag

Hi,
    Ik ben aan het overwegen n 2de hands imac 27\” te kopen. Mijn vraag is of elke generatie 27\” dezelfde resolutie heeft en/of er nog wezelijke verschillen zitten qua scherm tussen de generaties bv late 2009 en 2011 ofzo

Alvast bedank!

Bijdrager
    Soulshaker

Alle 27″ imacs hebben dezelfde resolutie (1440×2560)
    Heb je een andere mac , kan je die op de imac aansluiten
    Je kan de imac dan als extern scherm gebruiken

Je moet wel opletten
    Heeft je andere mac mini displayport , dan kan die enkel op een imac met displayport aangesloten worden
    Thunderbolt imacs kunnen ook als extern scherm gebruikt worden , maar enkel met thunderbolt macs

Het grootste verschil vind je natuurlijk in de hardware achter het scherm
    De imacs met core2duo processoren zijn wat verouderd (geen L3 cache geheugen , trager ram )

De i3 imacs zijn op dat vlak een veel betere keuze

Bijdrager
    cardwizard

alle 27 inch iMacs kunnen als extern scherm worden gebruikt ! ook kan op elke 27 inch iMac een extern beeldscherm worden aangesloten

Bijdrager
    Soulshaker

ja , maar er zijn verschillen
    Zoals vermeld in mijn eerdere reactie

Moderator
    unSOUND

Dat ontkent Soulshaker ook niet, het gaat er om dat je dus voor een iMac met Thunderbolt ook een Mac met Thunderbolt moet hebben om hem als scherm te gebruiken, op een Mac met enkel mini Displayport werkt het niet.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik snap eigenlijk niet waarom we met z’n allen over het aansluiten van externe schermen beginnen terwijl de TS alleen een vraag over de resolutie had…?

Niet echt relevant, maar no offense.:smile:

Bijdrager
    TheBigZ

@Vinnie:

JohnHenry op 02 mei 2012

en/of er nog wezelijke verschillen zitten qua scherm tussen de generaties bv late 2009 en 2011 ofzo.

Bijdrager
    jesper211232

dan kan iedereen nu toch stil zijn wat hij heeft het antwoord al.

Bijdrager
    JohnHenry

Core2duo met 4GB ram is dat voldoende om windows (XP) te draaien en niet al te zware apps ?

Moderator
    unSOUND

Wil je dat gaan draaien via virtualisatie, of via Bootcamp ? Want dat scheelt wel wat. Maar het moet gewoon kunnen, mijn eerste CoreDuo met 2 GB kon het ook…

Bijdrager
    JohnHenry

Ik denk via VMware, maar wat niet kan dat kan niet en dan wordt het bootcamp.
    Wrs wordt het bootcamp dat zal idd wat makkelijker gaan.

Bijdrager
    Afroman

Ach, het RAM kan jook wel makkelijk vervangen bij de iMac. Onder het scherm heb je 2 schroefjes. Die Schroef je los en je bent bij het RAM.

Bijdrager
    iep

Een C2D met 4GB aan mem voor virtualisatie van WinXP moet niet zo’n probleem zijn hoewel dat ook afhankelijk is van wat je aan apps in WinXP wil gaan draaien. De cpu is het probleem niet, geheugen en schijf zijn veel belangrijker in het plaatje. Op werk zijn er diverse Win7 machines met WinXP vm’s waarbij de machines iets van 4GB aan geheugen hebben waarvan Win7 er al minimaal 2 opslokt. XP zelf heeft 512MB tot 1GB aan geheugen nodig dus dat kan prima. Als je VMware Fusion gebruikt kies je wel een virtualisator die heel zuinig met geheugen kan omgaan. Zo uit het hoofd raden zij ook maar 512MB aan geheugen aan voor een XP vm.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.