10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager

iMac 27'' ophangen (tips gevraagd)

Hoi,

Ik heb mijn bureau een tijdje geleden verplaats waardoor ik, als ik een film wil kijken, mijn iMac steeds helemaal moet bijdraaien. Nu is dat niet een enorme klus, maar toch zou ik graag mijn iMac ‘ophangen’ aan een beweegbare arm.
    Het liefste eentje die met een klem vast te draaien is aan mijn bureau. Ik heb zelf deze gevonden: Klik

Alleen spreekt de site zichzelf tegen, daar staat namelijk tot 15KG. Maar als je de PDF download met maten erop, staat er tot max. 10KG.

Zijn er meer mensen die zoiets gebruiken?
    En wat zijn goede alternatieven?

Hem ophangen aan de muur zal helaas niet gaan vanwege een te zwakke muur.

Bijdrager
    Gastonw

Allereerst zou je een mount nodig hebben om je poot te vervangen; dat is deze http://osxdaily.com/2010/10/19/imac-wall-mount/

Hierna kun je volgens mij welke arm je ook wilt nemen (uiteraard wel met genoeg draagkracht)

Bijdrager
    RJ

Volgens mij heb je sowieso deze nodig. Dit vervangt je voet voor een klem, die dan weer op een statief vastgemaakt kan worden.

Bijdrager

Thanks.
    Ik heb die inderdaad nodig, maar het ging meer om de stand zelf, omdat de iMac nogal zwaar is. Er zijn maar weinig monitor armen die dat aankunnen.

Bijdrager
    1984
    Bijdrager

Wat is het gewicht van de iMac zonder voet?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Geen idee, maar ik denk dat het ’t makkelijkst is uit te gaan van het gewicht inclusief voet, dan heb je zeker een marge:)

Maar even wat meet-, schat-, en rekenwerk levert mij op dat de voet van m’n 2007-model iMac een plaat is van 18 cm breed aan de voorkant, 9 cm breed aan de bovenkant waar hij de computer ingaat, zo’n 45 cm lang (als je hem plat zou “vouwen”) en 5 mm dik is. Dat geeft een volume van 13,5 cm × 45 cm × 0,5 cm = grofweg 300 cm³, en aangezien hij gemaakt is van aluminium betekent dat een gewicht van zo’n 300 cm³ × 2,70 g/cm³ = ±800 g. Hierbij heb ik het gat weggelaten uit de berekening, deels omdat er nog een stuk van de voet in de computer zit dat niet te meten is zonder hem helemaal uit elkaar te halen:)

Bijdrager

Ik heb er al eentje gevonden. De Ergotron MX, deze heb ik al op verschillende forums gezien met een iMac eraan. Die kan officeel tot 13,6KG aan. De iMac is 13,8KG. Ik ga ervan uit dat de voet wel iets meer weegt. Dus dat gaat hem worden!

Bijdrager
    waterstof

Ben benieuwd hoe dat er straks bij jou uitziet, post je foto’s als hij hangt?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.