14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    bobvanderheijden110

Imac 27" of Macbook Air 13"

Mijn iMac is er eergisteren mee opgehouden en nu wil ik graag een nieuwe computer kopen

Ik werk met FCP X en Aperture 3 en game ook op mijn computer met spellen zoals CoD 4

Ik zit graag boven maar heb mijn computer soms ook beneden nodig en zo dus ik weet geen raad

Een iMac 27″ zou een optie kunnen zijn maar dan weet ik niet ofdat ik een i7 nodig heb

En een Macbook Air is er ook een vanwege zijn portability en een SSD en een i5 maakt hem ook snel

Met deze programmas en games werk ik dus graag heb ik een goed advies (waarom zou ik een slecht advies willen :P)

Moderator
    unSOUND

Misschien een overbodige vraag, maar weet je al zeker of die iMac niet te repareren is ?

Bijdrager
    LdeV

Macbook Pro lijkt me een betere keus als je ook games speelt

Bijdrager
    1984

iMac 21,5 vs Macbook Air 11″ oordeel zelf.

Bijdrager
    jesper211232

macbook air is meer simpele dingen.
    zoals: internet, mailen, word, enz…

en wat is je budget?

Bijdrager
    iHam

Ik weet niet hoe vaak je met de computer moet slepen of hoe smal of stijl de trappen zijn. Maar een iMac van dat formaat is nog best wel gemakkelijk te verplaatsen omdat het maar 1 snoer heeft. Ik heb zelf een iMac 27″ en het verplaatsen was nooit een probleem. Ik moet wel opmerken dat je moet letten op de poot.
    Ik neem aan dat de Mac voor langere tijd moet meegaan en de iMac is het beste te upgraden van de twee. Ik weet niet of je moet kiezen uit deze twee, maar er zijn ook nog andere Mac modellen.

Bijdrager
    bobvanderheijden110

Nou mijn budget is onder de 2500 euro dus deze twee leken mij het meest geschikt en bedankt voor het advies

Bijdrager
    Hessel89

in principe is iedere moderne mac geschikt voor de toepassingen die jij noemt alleen heeft de iMac natuurlijk wel het voordeel van een veel snellere video kaart en een veel groter (en mooier) scherm. je hebt het over FCPX en daar is een groot scherm en goede videokaart zeker een voordeel.

ook zal je met een macbook air niet dezelfde video performance krijgen als je hem op een extern scherm aan zou sluiten omdat de video kaart gewoon te zwak is.

dus denk goed na voordat je de macbook air koopt.

zeker een sexy laptop om te zien en ook uiterst portabel maar uiteindelijk werk je straks toch iedere dag met je mac en dan is een iMac gewoon veel comfortabeler om mee te werken.

EDIT: klinkt misschien gek maar als je veel met video toepassingen werkt en games dan kun je beter een 2010 Macbook Air kopen dan een 2011 model. dit omdat de nieuwe geen discrete videokaart meer heeft. dit verschil in performance zal je zeker merken. en je bent goedkoper uit;)

Bijdrager
    1984
    bobvanderheijden110 op 16 september 2011

Nou mijn budget is onder de 2500 euro dus deze twee leken mij het meest geschikt en bedankt voor het advies

Daar kun je ook een iMac 21,5 en een 11″ Macbook Air voor kopen.

Bijdrager
    jesper211232

je hebt vast al gezien, dat de 27inch imac beter videokaart heeft.
    dat is natuurlijk handig maar, bij het 27inch model heb je ook meer pixels h(2560×1440)
    dus de videokaart moet ook meer pixes aansturen.

ik hoor de meeste mensen zeggen, dat een imac het handigst is lijk mij ook.
    heb je ook al gedacht aan een macbook PRO met dat bedrag?!

Moderator
    unSOUND
    jesper211232 op 16 september 2011

je hebt vast al gezien, dat de 27inch imac beter videokaart heeft. Dat is natuurlijk handig maar, bij het 27inch model heb je ook meer pixels h(2560×1440) dus de videokaart moet ook meer pixels aansturen.

Daarom kun je bij de meeste spellen ook zelf de resolutie kiezen, dan gaat dat verhaal niet op.:wink:

Bijdrager
    jesper211232

@unSOUND
    maar bij FCP X en aperture 3 en zo…. kan dat volgens mij niet.

Bijdrager
    eiko

maar die gebruiken de video kaart niet, die gebruiken het ram en de cpu. de videokaart word vooral gebruikt voor 3d werk, tegenwoordig kan de grafische kaart door midel van OpenCL wel meer taken uitvoeren, maar dat gebeurt nog niet zo veel

Bijdrager
    bobvanderheijden110

Dus eigenlijk is een iMac 27 inch het beste? voor mij

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.