13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    imac2721

iMac 27" kopen

Hallo mensen,

Ik wil graag een tweedehands iMac 27″ kopen via marktplaats maar ik weet niet welke het beste is voor mij.
    Ik gebruik de iMac voor de standaard bezigheden zoals browsen (Netflix/telegraaf/voetbalzone/Facebook/email etc) en ik wil af en toe iets voor school op de iMac doen(office).

Aangezien ik bijna geen verstand heb van iMacs/Macbooks heb ik liever dat jullie mij een goed advies kunnen geven en aanraden welk model ik het beste kan kopen.

1e model iMac 27″ 2012 (1200€) (Deze heeft mijn voorkeur tot nu toe)
    -i5 processor met 2.9GHz met turboboost tot
    -8GB internal memory
    -Nvidia Gtx 660m grafische processor
    -1TB HD

2e model iMac 27″ 2011 (1100€)
    – Quad core i7 processor met 3.4Ghz
    -16GB 1333 MHz DDR3 RAM geheugen
    -AMD Radeon HD 6970M videokaart met 1024gb geheugen
    -1TB HD

3e model iMac 27″ 2011 (1200€)
    -quadcore i7 processor met 3.4GHz
    -16GB 1333MHz Werkgeheugen
    -2,1 TB Fusiondrive (hardeschijf en SSD)
    – AMD Radeon 6970m 2048 MB

4e model iMac 27″ 2012 (1250€)
    -i5 3.2Ghz
    -8GB werkgeheugen 1666MHz
    -1 Tb HD
    -Gtx675mx

Alvast bedankt voor jullie advies!

Bijdrager
    roeien01

Sterk advies: koop geen tweedehands computer voor boven de duizend euro voor internetten en office. Zeker geen computer met een harde schijf want het enige waar je een significant snelheidsvoordeel uit kunt halen is een SSD of fusion drive. Ik raad je dan eerder aan om het basismodel mac mini te kopen met fusion drive (869,-) met een 27 inch monitor. Weet je ook nog eens zeker dat je een mac krijgt waar niks mee aan de hand is en die nog lang mee zal gaan. Je hebt al een degelijk 27 inch scherm voor onder de 200 euro: http://www.monitorstore.nl/product/594614/category-198086/acer-g276hlabid.html

Bijdrager
    roeien01

En je bent goedkoper uit.

Moderator
    Night

En als je dan tóch persé een iMac wil hebben is model 3 wellicht toch de beste keuze (i7 processor én 16 gb intern geheugen én fusion drive)

Bijdrager
    Wauters

Volledig eens met roeien01.
    Verder:
    2011 modellen zou ik vermijden gezien de problematiek met videokaarten.
    2012 modellen zijn al platte modellen waar het scherm vastgelijmd op zit: SSD-upgrade is niet van de poes.

Eventueel dat 2011-model afdingen naar 500 à 600€ en dan upgrade met SSD.

Bijdrager
    imac2721

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb inderdaad toch liever een iMac vind het mooi staan bij mijn inrichting en vind het fijn werken heb het een middagje geprobeerd bij mn vriendin. Helaas is dat 3e model al gereserveerd..

Bijdrager
    imac2721

Wauters, bedankt voor je tip 2011 modellen vermijd ik dus, maar voor een gebruiker als ik die niet veel speciaals doet maar toch een imac wil hebben is er toch niet veel verschil tussen hdd en ssd?

Bijdrager
    GoeieDag

Klopt. SSD’s zijn prachtig, maar we hebben tot nu toe altijd zonder gedaan en dat werkte ook prima.

Bijdrager
    mull-boy

SSD upgrade voor een imac van 2012 of later is zeker mogelijk, is wel wat lastiger dan bij de oudere modellen.
    Het bedrijf http://www.upgreatest.nl/ kan het ook voor je doen op locatie.

Bijdrager
    Lodewijk_Ramon

En als je dan toch besluit een bedrag van € 1.00 tot 1.200 neer te leggen voor een 2e hands iMac, zou ik even bij Leapp kijken. Dan weet je in ieder geval dat je een opnieuw ingerichte en geteste machine koopt. Misschien een paar tientjes duurder dan Marktplaats maar veel betrouwbaarder. www. leapp.nl

Geblokkeerd
    Carp
    Lodewijk_Ramon op 13 oktober 2015

Misschien een paar tientjes duurder dan Marktplaats maar veel betrouwbaarder.

Understatement of the year! Die prijzen zijn minimaal 2x hoger dan de marktwaarde.

Bijdrager
    imac2721

Nee, Leapp heb ik eens naar zitten kijken, maar vind toch dat ze erg hoge prijzen vragen voor redelijk oude modellen, in tegenstelling tot marktplaats(ook al heb je hier meestal geen garantie bij). Toch bedankt dat u probeert te helpen!

Geblokkeerd
    Carp

Leapp, MacBizz, Mac4Us en nog een paar, bieden je bv €500 voor een Mac Pro 4.1, die ze zelf voor €2000-2500 proberen door te verkopen.

Daardoor denken sommige Marktplaats verkopers die prijzen als leidraad te moeten gebruiken, wat voor hilarische toestanden zorgt.
    €1000,- voor een MP 1.1
    €2700 voor een MP 5.1
    €1200 voor een MP quad 4.1

Je kunt natuurlijk vragen wat je wilt.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.