6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    imacbeest

Imac 27 inch medio 2010 2de monitor aansluiten?

Hallo forumleden,

Door mijn studie moet ik nu veel doen met editing van foto’s en video’s. Ik heb al een imac 27 inch medio 2010 en zou hier graag een 2de beeldscherm op willen aansluiten. Dit heb ik vooraal nodig omdat ik vaak met Final Cut pro x en Aperture tegelijkertijd werk.

Ik heb al wat zoekwerk erop zitten maar komen er niet uit. Ik hoop dat jullie mij willen en kunnen helpen. Ik zou een monitor als 2de scherm willen gebruiken met full hd resolutie. Ik heb al wel wat monitors gezien maar nog geen keuze gemaakt, omdat ik ziet weet of ik wel een 2de scherm kan aansluiten. Hier heb ik nog geen goed antwoord op gevonden.

Mijn vraag is eigelijk: Kan ik een 2de scherm op mijn imac 27 inch medio 2010 aansluiten en hoe doe ik dit.

Alvast heer erg bedankt, en mijn excuses als dit al een keer eerder is gevraagd maar heb het niet kunnen vinden.

Bijdrager
    fixar

Ja dit kan, aan de achterzijde zit een Mini DisplayPort, hierop kun je middels diverse verloopjes een DVI of een HDMI scherm aansluiten. (VGA is ook mogelijk maar dit raad ik af, te beroerde kwaliteit)

From the horse’s mouth:

Simultaneously supports full native resolution on the built-in display and up to a 30-inch display (2560 by 1600 pixels) on an external display

Let alleen ook op pixeldichtheid. 1920×1080 op een 27″ ziet er niet zo mooi uit als de 2560×1440 die de iMac op zijn eigen scherm kan leveren.

Heb je nog bepaalde wensen over grootte en resolutie?

Bijdrager
    Dick de Roos

Ik heb vorige week met dezelfde vraag rondgelopen en heb wat rondgekeken op internet.
    Duidelijk is het nog niet voor mij.
    Is het waar dat het 2e scherm dezelfde resolutie moet hebben als mijn 27″ iMac-scherm (2560×1440; iMac typenummer = 11.3)?

Bijdrager
    TheBigZ
    Dick op 24 november 2014

Is het waar dat het 2e scherm dezelfde resolutie moet hebben als mijn 27″ iMac-scherm (2560×1440; iMac typenummer = 11.3)?

Nee dat is niet waar.
    Je kunt een tweede scherm tot een maximale resolutie van 2560×1600 aansturen, maar lager werkt ook.

Apple reports that this model simultaneously supports the native resolution of the built-in display and up-to a 30-inch external display (2560×1600).

Bijdrager
    TheBigZ
    fixar op 24 november 2014

Ja dit kan, aan de achterzijde zit een Mini DisplayPort, hierop kun je middels diverse verloopjes een DVI of een HDMI scherm aansluiten. (VGA is ook mogelijk maar dit raad ik af, te beroerde kwaliteit)

Het beste gebruik je een mini-displayport-naar-displayport kabel. Vrijwel alle schermen hebben tegenwoordig een DisplayPort ingang.

Bijdrager
    fixar

Kan ook, er zijn inderdaad ook veel schermen met een Displayport ingang. Ik zou niet willen zeggen vrijwel alle, maar een op de 3 toch wel.

Zit vast iets tussen voor TS

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.