12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    jamba

Imac 27 inch maakt voortdurend geluid

Ik ben in het bezit van een gloednieuwe Imac 27 inch 3.4 ghz. i7 met 4 gb geheugen aan boord.
    Ik was helaas ook bij de groep waarbij de harde schijf vervangen moest en nu maakt het geheugen een voortdurend zoekend geluid.
    HEEEEL irritant. Nergens op de Apple site vind ik een bevredigende manier contact te zoeken behalve het peper dure 0900 nummer.

Ik sta op het punt dit ding het raam uit te gooien maar heb toch nog hoop dat het op te lossen is.
    Ik dacht nog een combi update erover heen te gooien maar ook dit kan niet want de links van de Apple download pagina’s zijn kapot.
    Ik ben behoorlijk pissed op Apple misschien dat iemand mij uit deze frustatie kan krijgen.

Aljo

Bijdrager
    1984

Je bent niet de enigste , klik
    Het is bij mij spontaan verdwenen.

Inactief
    Anoniem

Ik herken de irritatie. Mijn iMac zoemt (en soms piept) ook als een slagschip. Bij mij een combi van een ratelende harde schijf en het zoemen van de de voeding o.i.d. Ik gebruik m’n iMac “op”, maar zal ‘r nimmer meer 1 terugkopen. In de winkel valt het niet op, omdat dat doorgaans een grote ruimte is met andere omgevingsgeluiden. Thuis is het goed hoorbaar. Ik hou ’t dan bij de werkelijk perfecte Macbook Pro. Deze machine is werkelijk geluidloos.

Bijdrager
    Lauwrence

Hm, even rustig de opties bekijken ipv maar weer gelijk uit het raam te gaan gooien misschien?

Lijkt mij dat in dit geval resonantie de boosdoener is. De ene HDD trilt iets meer dan de ander en kan dan net de behuizing van jouw iMac lichtjes in resonantie brengen waardoor het als brommen/zoemen hoorbaar wordt.

Wat je precies bedoelt met het geheugen dat een zoekend geluid maakt is me totaal niet duidelijk, je bedoelt neem ik aan de HDD?

Probeer de iMac eens op te tillen, leg er een muismatje onder oid en bezie of het geluid minder wordt.

@THX: wat voor model iMac? Heb je het gezoem/piepen ook bij variërende scherm helderheid? Het geluid kan nl. uit de LCD inverter komen, niet geheel onbekend zeg maar.

Bijdrager
    macses

mijn iMac had ook zo een risicoschijf. laten vervangen dan maar.
    Heb nu ook ‘last’ van het ratelende zoekende harde schijf geluid.

Bijdrager
    h4a

Om welke types van de Imac I7 gaat het dan? Ik heb er hier 1 op kantoor staan en die draait als een zonnetje…

Bijdrager
    G-Force

Bij deze schijven is het een kwestie van geluk hebben, ik had een die stil was in mijn iMac maar er zijn er veel die voortdurend vervelende geluiden maken. Het is helaas geen defect en Apple is niet makkelijk met het vervangen van schijven vanwege geluiden die volgens Apple binnen de grenzen vallen.

Software updates gaan niet helpen, het ligt aan de schijf zelf.

Bijdrager
    jamba

Het vervelende is dus dat ik een stille hd had maar die zat bij de “slechte” serie is vervangen en toen begon de herrie. Ik ben intussen met iemand in contact van Apple voor een oplossing die snel en goed is.

Bijdrager
    Joske2

Nou Jamba

Ik kan je vertellen dat mijn nieuwe 27″ i7 mac ook bromt. Ik kan niet detecteren wat er precies bromt, als ik hem optil is het over. heb al geprobeerd er iets onder te leggen maar dit helpt eigenlijk maar deels. heb niet het idee dat het de ventilatoren zijn maar denk zelf ook eerder aan de voeding en of HD.

Gezien hij splinternieuw is ben ik nog in overleg met Apple ik laat nog wat horen als het verholpen is.

grt….

Bijdrager
    peterhendrix

Ik had hier ook last van en heb het op de volgende manier opgelost. Ik heb bij de Hema een grote gum gekocht en heb die verdeeld in 4 stukken en die heb ik onder de voet geplaatst en nu heb ik geen last meer van die vervelende bromtoon (resonantie)

Suc6 ermee voor iedereen die ook kampt met die probleem.

Bijdrager
    G-Force

Nope dit is een ander probleem. Bij dit probleem is de harde schijf constant hoorbaar door de kop.

Bijdrager
    peterhendrix

Klopt (G-Force) daarom schrijf ik er ook bij dat het bij mij om resonantie gaat.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.