7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Pietervanos

iMac 27 inch extra HD/SSD ruimte

Het onemorething forum, google en zelfs mactracker…het wordt mij niet duidelijk welke iMacs nu een extra ruimte hebben voor een 2e hd of ssd. De optie zodat je cd-drive en originele hd behouden blijft!

Iemand die hier wel een antwoord op heeft en dan niet early/mid/late iMac 20..:-)

Bijdrager
    MrBelloNLD

geen idee, maar met de huidige ssd’s zou ik de trage hdd gewoon vervangen voor snelle ssd.

Bijdrager
    OSmacX
    Bijdrager
    Pietervanos

@OSmacX: Had dit artikel ook gevonden maar hierin wordt het nog niet helemaal duidelijk…

Bijdrager
    OSmacX

Kan je de machine niet checken via de: http://www.ifixit.com/Device/iMac_Intel

Bijdrager
    checkpointx

Zover ik weet kun je in ieder geval in de 27″ modellen een SSD als 2e hardeschijf inbouwen (model 2011 en ouder), je moet wel redelijk wat schroeven losmaken, maar is op zich goed te doen, gebruik wel de instructie video van ifixit. Je ‘plakt’ de SSD dan onder de DVD drive en je hebt een extra sata kabel nodig die ifixit ook verkoopt. Maar alles blijft gewoon werken er zitten 3 sata poorten in de 27″ mac.

Weet niet hoe het met de 21″ is, maar kan me goed voorstellen dat er te weinig ruimte in is.

In de nieuwere iMac’s schijn je wel de HDD te kunnen vervangen, maar dat is echt geen aanrader omdat het scherm aan de behuizing is gelijmd. Op zich aardige optie is dan een SSD in een Thunderbolt behuizing, is niet zo snel als een interne, maar is wel veel sneller dan een gewone hardeschijf.

Bijdrager
    RobApple

Er kan in de iMac 27″ serie 2012 een SATA SSD Module geplaatst worden.

Vereist wel ruime technische vaardigheid.

Nadeel: Apple garantie vervalt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.