7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Cybex

iMac 27" inch, externe SSD?

Ik ben van plan een iMac 27″inch te kopen ZONDER SSD. Nu heb ik een beetje gezocht op het internet en gezien dat het mogelijk is om een SSD in te bouwen. Dit gaat mij echter te ver, want om het logicboard er nu gedeeltelijk uit te halen…

Nu vroeg ik me af of het zin heeft om een SSD in een externe behuizing te plaatsen via de FireWire 800 poort en de iMac te laten opstarten vanaf SSD.

Nu hebben de externe behuizingen vaak FW800 of Ethernet. Maakt het qua snelheid of functionaliteit (ik kan me voorstellen dat booten via Ethernet niet eens mogelijk is) uit welke ik neem?

Bijdrager
    r.heijma

Een SSD extern heeft weing nut. Een normale harddisk is al veel sneller dan wat USB or firewire can leveren. Inbouwen dat ding.

Bijdrager
    bjorngra

Hebben de nieuwe iMac’s niet standaard al de aansluiting en ruimte voor een SSD? Bij Apple zijn de SSD’s natuurlijk absurd duur. Koop het los en zet hem erin. Dat zal niet zo spannend zijn denk ik.

Bijdrager
    Cybex
    Bijdrager
    janhh
    Bijdrager
    R-Flow
    r.heijma op 03 september 2010

Een SSD extern heeft weing nut. Een normale harddisk is al veel sneller dan wat USB or firewire can leveren. Inbouwen dat ding.

Voor zover ik weet is een desktop HDD van 7200 rpm in principe niet in staat alles uit FireWire 800 te halen. Pas wanneer je meerdere externe HDDs gaat doorlussen en tegelijk gebruikt kom je aan je tax.

Ben het er mee eens dat een externe SSD over FireWire 800 waarschijnlijk weinig meerwaarde heeft.

Bijdrager
    Maverick9898

Een externe disk heeft weinig zin of helemaal niet zelfs. Als ik jou was zou ik het gewoon met een gewone HDD doen. Het snelheidsverschil is zo miniem, vergeleken met het enorme bedrag dat je neertelt. Bovendien verlies je ook gewoon enorm veel schijfruimte wat altijd wel handig om te hebben!
    Ik zou gewoon voor een mooie HDD gaan (misschien wel 2 TB) en dan ben je ook echt tevreden kan ik je vertellen;)!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.