6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Sid

Imac 27 Geluidsproblemen intern/extern

Hoi leden,

Ik ben helemaal nieuw hier, en mijn 1ste post wordt helaas geen leuke.
    Ik kende dit forum al, maar wist niet dat ik hier zelf zo snel zou belanden met een probleem..

Afgelopen December heb ik een splinternieuwe Imac 27 + 1TB Fusion Drive gekocht.
    Dit zijn mijn specs:

Processor 3,5 GHz Intel Core i7
    Geheugen 8 GB 1600 MHz DDR3

Deze heb ik dus aangeschaft om te gaan werken met Locig. Maar hier ben ik dus nog niet aan toegekomen.

Het eerste probleem wat zich voordoet is dat als ik muziek afspeel, via Itunes, Soundcloud ed.
    Dan blijft die vaak haperen, dan lijkt het net of er een oude vinyl tussendoor wordt afgespeeld. Je hoort van die irritante kraakjes, tikjes.
    Zelfs als ik een set afspeel op soundcloud en ik spoel verder in de set. Dan hoor ik hele irritante bleepjes. Dit had ik dus op mijn vorige windows pc van 8 jaar oud absoluut niet. Zelfs als ik in Itunes spoel dat hoor ik er irritante geluiden bij. Dit is dus zwaar irritant en hoort in mijn ogen absoluut niet te kunnen.

Tevens kreeg ik deze foutmelding erbij:

Op de opstartschijf van Mac OS X is geen ruimte meer bechikbaar voor programmageheugen.

En dit terwijl er op de pc amper iets staat, de enige *programma,s* die open stonden waren Firefox, itunes, VLC player.

Belachelijk dus..

Nu ben ik dus 2 weken nadat ik mijn nieuwe Mac heb gekocht al terug gegaan naar de desbetreffende Iam Store.
    Ik ben de Mac +\- 4 weken kwijt geweest en heb deze gisteren weer op kunnen halen.

En wat blijkt.. Ze hebben helemaal niks eraan gerepareerd want hij functioneert gewoon goed. Volgens hun..

Eenmaal thuis,
    nu heb ik dus alles aangesloten en merk ik dat ik gewoon nog het zelfde probleem heb. Ik wordt hier echt niet goed van en het lijkt wel dat ik een zware miskoop heb gedaan. Dan koop je zo,n dure machine en kan die nog niet eens normaal muziek afspelen. Dit gaat toch nergens over..

Ik heb de mac aangesloten op een Focusrite Scarlett 2i4 Externe geluidskaart en hier de KRK RP8 op aangesloten.

De Imac en KRK zitten beide op een verschillend stopcontact.

Het komt er dus op neer dat het geluid Intern en extern stoort. Zelf stoort het intern als mijn KRK niet zijn aangesloten.

Ik snap hier dus helemaal niks van en ben echt ten einde raad. Hopelijk herkennen jullie dit problemen, of kunnen jullie mij verder helpen. Want met terugbrengen schiet ik blijkbaar ook niks op :S

Sid

Bijdrager
    BenDover

https://discussions.apple.com/message/24015719#24015719

https://discussions.apple.com/thread/5659615?start=0&tstart=90

Even doorlezen, je bent de enige niet.
    Kan een combinatie zijn van 10.9, fusiondrive en drivers voor de externe geluidskaart.

Bijdrager
    Koezel

Heb je in de systeemvoorkeuren gekozen voor de Focusrite als audio in- en output?
    Heb je de meest actuele software/drivers voor de Focusrite?
    Verschillende stopcontacten is het probleem niet, tenzij ze op verschillende groepen zitten.
    Maar dan nog is de kans uitermate klein dat het de oorzaak is.

Bijdrager
    SunKeeper

Er is nog iemand met zo’n soort probleem. Wellicht kun je ook daar met de persoon in kwestie overleggen, die persoon heeft al uitvoerig contact met Apple zelf gehad. Hieronder te lezen:

Audio interface met nieuwe iMac 27"

Bijdrager
    colinvanruth

langs de apple store en ze het laten horen?

Bijdrager
    Sid

Bedankt voor deze reacties, ik heb de topics doorgelezen die jullie hebben gelinkt en ik ben “gelukkig” niet de enige met dit probleem.
    Nu is dit mijn 1ste Mac en weet ik nog niet eens hoe alles precies werkt. Vind het dus nog te ver gaan om zelf het een en ander uit te vogelen..
    Ik heb vandaag gebeld met apple nederland en die konden mij niet helpen. Ik werd doorverwezen naar het dichtstbijzijnde service centrum van apple. Hier ga ik volgende week met mijn mac naartoe.

@colinvanruth ik heb mijn mac 4 weken geleden al terug gebracht naar de apple store, deze heb ik eergisteren weer opgehaald. Ben hem dus 4 weken kwijtgeraakt en ze hebben niks kunnen vinden :s En het probleem is nog het zelfde.. Ik ben dus erg benieuwd hoe en wat als ik volgende week naar het apple service centrum ga.. Aangezien die daar net van terugkomt..

@SunKeeper thanks voor die link, ik zal contact zoeken met de desbetreffende persoon en kijken hoe het bij hem wordt opgelost.

Ik zal igv niet rusten tot mijn mac correct werkt,

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.