19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    rico91

Imac 27" gebruiken als extern beeldscherm voor Windows pc

Hoi allen,
    Ik ben van plan om in de toekomst een een iMac 27″ aan te schaffen en deze voor dagelijks gebruik te gebruiken.
    Zelf ben ik 3D tekenaar en ben ik veel bezig met zware programma’s die het beste draaien op een windows pc.
    ik wil dan ook mijn windows pc (met de juiste hardware) behouden.

nu kan ik gewoon 2 beeldschermen neerzetten op mijn bureau. 1 van de iMac en 1 voor mijn Windows PC.
    maar is het ook mogelijk om mijn windows pc aan te sluiten op het scherm van de iMac?
    zodat ik (bij wijze van spreken) met een druk op de knop kan overschakelen naar mijn Windows PC?

ik zou ook windows op de iMac kunnen installeren, maar dit wil ik niet. ik wil gaan tekenen op mijn windows pc vanwege de juiste hardware.

alvast bedankt!

Bijdrager
    Maikelw

Vraag “on the side”:

Waarom een beest van een computer aanschaffen om hem vervolgens alleen als monitor te gebruiken aan je Windows computer? De hardware heb je niet nodig dus die valt al af. Alleen de beeldkwaliteit blijft over eigenlijk. Als je het daarvoor doet kun je het best een Apple Cinema Display aanschaffen voor de helft van het geld. Wil je helemaal prijs/kwaliteit zou ik voor ’n Eizo monitor gaan.

Bijdrager
    Nora Nora

Juist, en wanneer je dan zo’n mooi Eizo-scherm hebt staan, dat volgens velen toch echt beter is dan een apple-scherm, dan kan je tzt een Mac Mini kopen voor de dingen die je op de Mac wilt doen.

Of er dan een mogelijkheid is om tussen beide systemen eenvoudig te schakelen weet ik niet.

Bijdrager
    rico91

Even een uitleg van mijn kant.
    Ik ben natuurlijk niet zo dom om 2000 euro uit te geven voor alleen het gebruik van een beeldscherm.

Ik ben gek op apple en gebruik het momenteel (macbook) veel voor video bewerking, photo bewerking etc.
    Echter een nadeel is dat de software die ik gebruik niet draait op een mac.
    Deze functioneert beter op een windows pc.

Ik wil dus, als ik aan het tekenen ben, de windows pc gebruiken.
    En buiten dat verder alles doen op de imac zelf.

Maargoed… Vraag is simpel lijkt mij?
    Is het mogelijk om een windows pc aan te sluiten op een imac?

Bijdrager
    iquik

Je kunt via RDP client op je Mac ‘terug gaan’ naar je Windows pc. Deze moet dan wel aanstaan.

Bijdrager
    rico91

Is het niet mogelijk met gewoon een displayport kabel naar dvi?

Bijdrager

Waarom installeer je niet gewoon Windows via Boot Camp op je iMac? Is het hele probleem toch opgelost?

Bijdrager
    Maikelw

Dat is geen optie zoals de TS al beschrijft. Hij wilt gebruik blijven maken van zijn krachtige Windows computer die hij nu al heeft.

@Rico: Thanks voor de reactie, dat maakt het wat duidelijker.
    Dan zou je de windows computer met een Thunderbolt kabel moeten verbinden aan de iMac.

All Thunderbolt-equipped iMacs, like your iMac (Mid 2011), support Target Display mode:

Target Display Mode lets you use your iMac as the external display for another, “primary” computer.

Thunderbolt-only solution

If you happen to own a laptop with a Thunderbolt port follow these simple steps to extend your display (Thunderbolt to Thunderbolt cable required) (from KB PH4469):

Connect the Thunderbolt cable to the Thunderbolt ports on each computer.
    Make sure the iMac and the primary computer are turned on and awake.
    Press ⌘F2 on the keyboard of the iMac.
    (As a side note: Older iMacs with Mini DisplayPort also support Target Display Mode. The steps to configure and enable Target Display mode are very similar.).

A comment on DVI to Thunderbolt adaptors

You can’t use Mini DisplayPort to DVI or VGA adaptors:

enter image description here

to connect a computer with a DVI/VGA port to a Thunderbolt display (from this thread):

I can confirm that Mini DisplayPort to DVI converter works ONLY from a Mini DisplayPort computer port to a DVI display. The reverse direction is not supported by those converters,

There is some hope, though, as the post goes on to say:

but there are other much more expensive ones that will convert DVI computer ports to Mini DisplayPort display.

The poster is probably refering to a product mentioned earlier in the thread: the Kanex C247D Single-Link DVI to Mini DisplayPort Converter, advertised like this:

Connect a (…) LED Cinema Display to your DVI-equipped MacBook Pro, Mac Mini, or PC with this (…) Kanex solution.

However, opinions diverge on whether it will work with a Thunderbolt display at all:

I am sure that Kanex don’t do anything that will help you no matter how expensive it may be.

As far as I am aware, and I have done a lot of reading about this, you can connect an older display to the new Thunderbolt port of a new MAC but you CANNOT connect the Thunderbolt display to anything other than a MAC with a Thunderbolt port. The Kanex thing works from a Thunderbolt port into an older display, DVI or whatever but you cannot convert MAC DVI into Thunderbolt……I think

I’ve noticed that the LED Cinema Display is listed as a Mini DisplayPort display (from http://support.apple.com/kb/SP502):

so the adaptor may indeed only work with Mini DisplayPort displays, not with Thunderbolt displays, and as far as I can tell, your iMac will act like a Thunderbolt display.

It’s up to you to try it, although $129.90 (as of this writing) is a steep price to pay for the Kanex adaptor just to test it.

Software-based solution

If the solutions described above aren’t feasible or cost-effective, you can use several software solutions. One is Air Display:

Use your iPad, iPhone, Android, Mac or Windows PC as a second (or third) monitor with no messy cables or wires

There is a free trial version here.

Note: Windows 7 Starter edition is not supported.

Bijdrager

Overeen gelezen, stom. Maar alsnog snap ik het niet helemaal, de software functioneert niet helemaal op een Mac. Met welke Mac ben je hierachter gekomen? En daarnaast als je je krachtige PC zou verkopen, dan kom je wel een heel eind denk ik om een goed geconfigureerd iMac te kunnen aanschaffen?

Als het echt aan de werking van een iMac ligt, dan gewoon gewoon voor een mooi scherm gaan en inderdaad een Mini.

Bijdrager
    rico91

Thnx voor de uitgebreide info!
    Hier heb ik zeker wat aan!

Ik werk oa met autocad, en render software.
    Autocad is sowieso beperkt beschiktbaar voor een mac versie.
    Met de overige programma’s die ik gebruik is het al algemeen bekend dat deze beter werken op een windows pc met de juiste hardware.

Dit is inderdaad een keuze. Je kan ook windows op een mac installeren, maar ik wil dit toch gescheiden houden.

Bijdrager
    Sjeffie

Bijdrager
    Sjeffie

Alleen voor apple sorry(n)

Bijdrager
    Wauters

Eventueel mac mini en 27″ cinema display kopen?
    mac mini’s worden binnenkort vernieuwd!

Bijdrager
    Remcogr

Dag rico,
    Heb de afgelopen dagen veel rond zitten zoeken naar een oplossing voor hetzelfde probleem, dat jij aanzwengelde op onemorething.nl
    Ook ik wil – met dezelfde redenen, die jij gaf – mijn Windows pc blijven gebruiken naast de imac (model 2013) en dan het liefst de pc monitor van m’n bureau.
    Er zijn veel oplossingen aangedragen, maar waar ben jij uiteindelijk op uitgekomen?
    Ik ben op dit moment zelfs zo ver, dat ik overweeg om een (nieuwe) pc of moederbord te kopen met thunderbolt aansluiting, als ik zou weten of dat ook echt zou werken. Maar dat weet ik niet. Dat Kanex kastje, waar over gesproken wordt, werkt dus niet, omdat de nieuwste iMacs thunderbolt aansluitingen hebben en da’s niet hetzelfde als mini display port.
    Hoor/lees heeeeeel graag, wat jouw oplossing is en of het je ook echt gelukt is om je Windows pc te bekijken en te bewerken via de imac, anders dan via RDC of VNC.

Bijdrager
    Wauters

Waarom is die “imac” zo belangrijk? Dit maakt jullie puzzel zo moeilijk.
    Dit is een super handige computer om in één geheel te gebruiken. Staat beeldig in de living (slechts 1 snoer) en is zeer krachtig.
    Maar als jullie willen gaan puzzelen zou ik ofwel naar een mac mini of mac pro gaan, lijkt me dan een eenvoudig vraagstuk geworden.

Bijdrager
    Remcogr

Ik kan er een heel lang verhaal over houden, maar dan verval ik in herhalingen van het verhaal dat Rico91 al geschreven heeft. Ik hou het dus kort.
    Ik wil de windows PC houden, maar als ik de bijbehorende monitor kan vervangen door de prachtige iMac, dan heb ik het beste van beide werelden.
    M’n vaste programma’s plus SSD’s en HDD’s op de windows PC en die geweldige iMac met z’n eigen voordelen.

Bijdrager
    Wauters

Ik begrijp het nog steeds niet. Volgens mij:
    Een mac mini + cinema display 27″ = imac (een cinema display heeft camera, mic en luisprekers aan boord) deze combi is kwa prijs = imac 27″.
    Voordeel is dat je in de huidige mac mini’s makkelijk je HDD kan vervangen door een SSD, dan wordt de combi goedkoper dan een imac 27″!
    Dan nog je krachtige pc koppelen via thunderbolt aan je cinema display.

En je kan volgens mij wisselen naar voorkeur.

Opgepast: vooraleer je koopt ge dit eens uitproberen bij je lokale apple Store.

Bijdrager
    1984

iMac as PC Monitor…? Not So Much bron en meer

Een iMac of een Apple scherm zijn mischien mooi, echter om mee te werken blijven ze ver achter op andere monitoren.
    Er loopt hier op OMT een draadje over : http://www.onemorething.nl/community/topic/alternatieve-beeldschermen-voor-je-mac-een-overzicht/page/24/#post-2719156

Bijdrager
    Remcogr

#Wauters. De door jou beschreven opties zijn wellicht goed voor Rico91 (die ongetwijfeld inmiddels al een oplossing heeft), maar gaan voor mij niet op. Ik heb immers die iMac 27 al, dus terug (of erbij) naar een Mac mini is niet aan de orde.

Misschien zie ik het verkeerd, maar het draadje komt op mij als achterhaald over.
    Er zijn immers al een tijdje een aantal moederborden en zelfs complete pc’s met thunderbolt aansluiting. Ik was op zoek naar een ervaringsdeskundige, dus iemand, die met eigen ogen gezien heeft en kan bevestigen, dat het mogelijk is om een iMac te gebruiken als externe monitor voor een windows pc. Ik hoopte daarbij zelf op een reactie van Rico91, maar helaas nog niets van gehoord. En dit kreeg ik als laatste van Pieterr via het Macfreak forum. Weliswaar flink extremer, dan de opstelling die ik zelf zou willen :), maar het werkt.

http://www.macfreak.nl/forums/topic/5/14567/imac-als-monitor/10/

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.