4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    JBkvns

iMac 27" als extern scherm en brightness

Hi,

Ik gebruik sinds kort mijn late 2009 iMac 27″ als extern scherm i.c.m. m’n MacBook Pro late 2013 via een mini display port kabel. Dit werkt goed.
    Het ding waar ik niet uitkom (en kan ook nergens via Google een echte goede oplossing vinden), is het ik de brightness van m’n 27″ scherm kan bedienen. Ik heb de Bright slider app geprobeerd maar dat is het ook niet. Enige wat ik kan bedenken is toch maar een extra keybord in de iMac te prikken puur voor brightness control. Ik pas de brightness dagelijks zeer regelmatig aan dus een snelle oplossing zou tof zijn (afgezien van een extra keybord). Ik ben er bang voor maar wellicht weten jullie wat… Alles is qua software up to date enzo.

Thanks!

Bijdrager
    mtooster

De uitleg op de website van Apple os niet zo duidelijk.
    Maar na enig zoeken blijkt dat je inderdaad het keyboard wat aan de iMac zit daarvoor moet gebruiken.

How to Use an iMac as a Monitor With Target Display Mode

Hoe zet je die iMac Ć¼berhaupt in target display mode zonder toetsenbord?

Bijdrager
    SMac

Ik heb ongeveer hetzelfde:
    MacBook Air aan iMac 27″ eerste dunne generatie. Met cmd f2 in tdm en niet in staat brightness aan te passen (en dat wil ik heel graag want 9 vd 10 keer als ik tdm inschakel wordt om onduidelijke reden de brightness van de iMac geminimaliseerd).

Bijdrager
    JBkvns

Hey,

Heb me erbij neergelegd dat het via een extern keybord moet gaan. Ligt nu onder de MacBook (op een Raindesign Mstand) en valt niet eens zo op dat ie er ligt (is het kleine originele toetsenbord met draad wat bij de Mac kwam).

M.b.t. je opmerking om in target display te komen; op het moment dat ik de Mini display port in beide apparaten prik schakelt het systeem automatisch over. Bij uittrekken van de kabel gaat het systeem weer terug. Dus niet zoals het her en der uitgelegd staat. Cmd F2 doet hier sowieso niets (ook niet als ik de werking van de toetsen wijzig in de configuratie). Zo zijn er wel wat meer dingetjes die ik moet uitzoeken. Sluimeren met cntrl + shift + eject werkt ook niet, maar weer wel op het keybord van de MacBook zelf.

Ben overigens wel ontzettend blij met deze manier van werken want wil helemaal geen afstand doen van m’n bejaarde Mac en die krijgt zo een mooi 2e leven;-) (en het blijft gewoon een ontzettend goed en mooi display).

Gr,

Jeroen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.