4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    rensverschuren

iMac 27" als AVCHD editing pc

Hallo,

Ik werk bij een lokale omroep en wij zijn ons aan het oriënteren op een nieuwe editing suite. We monteren nu op Windows en Premiere Pro, maar willen overstappen naar Mac (ook op Premiere Pro).
    Nu hebben we nog een paar vragen:

1. Is het mogelijk om AVCHD materiaal zonder te renderen te editen in Premiere Pro? Het is dus de bedoeling dat dit zo smooth mogelijk gaat.
    2. Hoe lang gaat zo’n iMac ongeveer mee?
    3. Heeft er iemand ervaring met de Blackmagic Design Ultrastudio Mini Monitor (of andere apparatuur om een externe videomonitor aan te sluiten)?

Alvast bedankt!

Rens

Bijdrager
    Vassilli

Hi Rens,

Goeie keuze een iMac, mooie snelle machine.

1. Is mogelijk, ik heb het net even voor je getest op een fully specd 27″ 2013. Het loopt absoluut soepeltjes. Ik weet niet hoe dat gaat als je meerdere lagen hebt.
    2. Als Edit machine; 3 tot 4 jaar. Maar voor normaal gebruik veel langer natuurlijk…
    3. Goed ding! Ik heb er een tijdje mee gewerkt voordat ik ben overgestapt naar de Ultrastudio 4K. Je moet wel in Premiere al je sequence settings afstemmen op BlackMagic presets, als je daar bij blijft werkt het super. In de price range absoluut de beste koop.

Als je nog meer vragen hebt hoor ik het graag!

Groet,

Bijdrager
    rensverschuren

Hey,

Ten eerste bedankt voor je antwoord! Het lijkt erop dat de iMac aan al onze wensen voldoet. Nog één vraag: zijn de sequence settings voor Blackmagic ook te gebruiken in combinatie met andere codecs (zoals AVCHD)? Geeft dit problemen voor zover jij weet?

Groeten,

Rens

Bijdrager
    Vassilli

Het verschilt met de Blackmagic settings. Soms pakt ‘ie ‘m wel. Soms niet. Ik monteer zelf nooit met AVCHD, heb op dat vlak dus niet veel ervaring.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.