13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Minhhai23

iMac 27" 2010 HDD Probleem?

Hallo,,

Ik heb een vraagje over mijn iMac. Sinds ik mijn iMac van 27″ inch had ingeruild met een 21.5″ inch heb ik een rare ervaring met mijn HDD. Als ik mijn iMac opstart hoor ik een harde geratel wat je gewoon letterlijk hoort als je achter zit.

Een weekje of twee geleden had ik mijn iMac voorzien van de Mac OSX Lion en ik wou toen in mijn account inloggen en het duurde letterlijk 5 minuten voordat het allemaal geladen was. Het liep letterlijk ook vast. Eenmaal ingelogd was het ook weer 5 minuten laden voordat ik iets kon doen.

Voordat ik de Lion had geinstalleerd was de iMac ook wel langzamer dan de 21.5″ inch iMac de vorige die ik had. Is dit probleem bekend? Want Icentre beweerd dat er geen enkele probleem is gevonden, maar dat vind ik echt een niet zo. Het klinkt echter dat de HDD los zit of in die richting.

De CD/DVD speler zat ook los zo klonk hij tenminste. Daarna even een stootje gegeven en het zat weer goed.

Ik kon me herinneren dat een PC die naast me stond onder de tafel met 7200 RPM HDD stukken zachter klonk. Zelfs met RAID functie. Nou daar word ik echt niet vrolijk van. De onderzoekskosten bedragen ook 75.- euro. Absurd als je het aan mij vraagt.

In ieder geval bedankt voor uw tijd en hulp!

Gr Minhhai

Bijdrager
    AppleStef

Probeer eens op te starten in de Recorery HD (cmd+r tijdens opstarten induwen) en dan schijfhulpprogramma openen en je HD controleren en als het nodig is herstellen.

Bijdrager
    Minhhai23

Het klinkt als een kapotte harddisk en het is gewoon super traag. En letterlijk de 21.5″ inch was veel sneller dan deze iMac. En de iMac staat nu bij de iCentre ze beweren dat er niets mis is. Maar je sjouwt niet zomaar een 27 inch iMac naar de winkel. Ik ben toch niet gek!

Mijn broer is echt een Apple liefhebber en kenner. En ja ik ben zelf een persoon die het mechanisch kan aanhoren of het een goed klinkend HDD is. En dat hoort mijn broer ook. Er was namelijk een terug roep actie van Apple naar de Seagate HDD en dat merk zit toevallig in mijn iMac.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Er zijn heel wat topics over ratelende schijven, maar blijft het alleen bij ratelen dan hoeft dat geen probleem te zijn (het is de kop die ge-reset wordt). Maar het mag natuurlijk geen 5 minuten duren om in te loggen. Als je eenmaal klaar bent daarmee ook nog eens steeds de strandbal cursor ziet is er echt iets aan de hand.
    Al een keertje een herstel geprobeerd van de hd?

Bijdrager
    Minhhai23

Strandbal had ik 5 minuten ja. En een clean install gehad en ratelen is niet de probleem. Maar dat het gewoon trager is dan een 5400 RPM MBP 2011 dat is schandalig. Dat verwacht ik echt niet van zo’n Apple product. En als de iMac 27 vastloopt dan gaat hij 3 keer over dezelfde punt waar hij bleef. Zo klinkt het tenminste ernaar.

Bijdrager
    Bianco

Klinkt inderdaad als een overleden HD. Komt vaker voor. Ik heb het vorige maand nog bij een kennis gehad met een 21,5 Inch iMac uit december 2010. HD overleden na 5 maanden. Het komt voor, en tegenwoordig helaas vaker dan vroeger bij Apple. Maar goed, ze verkopen ook meer van die apparaten dus hoor je er ook vaker van.

En inderdaad, de tip is al gegeven, even opstarten met schijfhulpprogramma vanaf de DVD of recovery, ik denk dat ie niet door de SMART test heen komt.

Bijdrager
    Minhhai23

De HDD komt door de SMART controle. De HDD klinkt niet gezond dat snappen de Apple reparateurs niet. Ze beweren dat het totaal OK is, maar de HDD hangt soms bij dezelfde plek en ja dan ratelt hij als een gek als hij vastloopt. Niet echt volkomen normaal lijkt mij.

Bijdrager
    nebilem

Apple gebruikt goedkope HDD van Seagate in veel apparaten en die ratelen als een malle.

Bijdrager
    Minhhai23

Onderzoekskosten om de iMac te sturen naar het repareer centrum in een weekje? Nee mag dat maar waar wezen. iCentre is gewoon een oplichting zaak en ja wat valt eraan te doen? De HDD is heel traag en het ratels als een malle ja?

Bijdrager
    Moriarty

Wat is het probleem?

Je bent vrij je machine naar een andere AASP te brengen, als je garantie hebt dan heb je garantie.

Bij ons werkt het heel simpel, als de klant aangeeft dat de HDD defect is en dat hij deze vervangen wil hebben, dan doen we dat bij de minste geringste verdenking van een defect.
    Het is immers de machine van de klant en garantie is garantie!

Ratelende schijven komen voor, is een bekend probleem, Apple vervangt de schijven vaak voor een ander merk disk – probleem opgelost.

Ik kijk naar je probleem vanuit een technisch oogpunt en snap je emotionele reactie wel een beetje. De frustratie is immers groot.
    Nogmaals, breng je machine naar een andere Service Provider als je niet tevreden bent.

Bijdrager
    Minhhai23

De onderzoekskosten zijn eraan verbonden maar ik ben immers gewoon ontevreden. Want de medewerker wilde niet een andere show model van de iMac ernaast zetten naast de mijne.

Om het geluid van de geratel te testen.

Dat zegt al genoeg hij vind het degelijk wel een lawaaierige iMac en dat vind hij ok maar het is niet zijn iMac.

En mijn broer is minderjarig en hij moest een contract ondertekenen. Kun je op die 80.- dan een bezwaar maken als ouder? Dan zou ik dat dan meteen laten doen door mijn ouders.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik ben geen jurist, maar ik denk dat dat contract dan niet rechtsgeldig is.
    Bij een minderjarige moet altijd één van de ouders tekenen.

Bijdrager
    Minhhai23

De iCentre medewerker beweerde dat het mogelijk is, maar mijn broer en zijn vriend die 20+ jaar ouder zijn zeggen dat het niet mag. En zij kunnen uiteraard liegen erover.

Ik vind die onderzoekskosten überhaupt nonsens.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.