6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    milann

iMac 27" 2010 aansluiten op Thunderbolt display 2014

Hallo allemaal,

Graag wil ik mijn iMac 27″ aansluiten op een Apple Thunderbolt Display 2014.
    Ik moet dus een lightning kabel aansluiten op een mini displaypoort. Kan hier de adapter niet van vinden.

Weet iemand welke ik moet hebben?

Gr. Milan.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Bedoel je een Thunderbolt Display? Dan heb je aan een Thunderboltkabel genoeg.

Bijdrager
    milann

Ja precies die en die kabel zit aan het scherm. Alleen is de ingang op de mac een mini dvi. Hier moet dan toch een verloop stekkertje tussen? Net zoals ‘vroeger’ van een mini dvi naar dvi of vga?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

DisplayPort kan wel DVI signalen ‘verzenden’, maar niet ‘ontvangen’. Een passief verloopje van DP naar DVI kan dus wel, maar vice versa niet. Je zal dus een actieve converter moeten kopen, en die kunnen nogal prijzig zijn. Ik weet dat Atlona zulke converters gemaakt heeft (ik heb er zelf een), maar het schijnt dat die ondertussen niet meer gemaakt worden.

Ik heb nog wel deze op Amazon kunnen vinden.

Je hebt dus nodig (in deze volgorde):
    Apple mini-DVI to DVI adapter > DVI kabel (DVI-D, dual link) > DVI-naar-DP converter box > Thunderbolt/Cinema Display

EDIT: die converter die ik hierboven gelinkt heb is slechts single link. Daar heb je dus niets aan.
    EDIT 2: de Atlona AT-DP400, die wel dual link is, is nog bij Amazon verkrijgbaar.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    milann op 24 november 2014

Alleen is de ingang op de mac een mini dvi. Hier moet dan toch een verloop stekkertje tussen?

Ah, ik had niet gekeken wat er aan de iMac zit — ik ging ervanuit dat dat DisplayPort was, aangezien mijn MacBook uit 2008 dat al heeft, maar de iMac een paar jaar later blijkbaar nog niet. Maar goed, je hebt dus een verloop van mini-DVI naar DisplayPort nodig, en die lijken niet te bestaan als ik zo snel even zoek — dan kom je zo te zien uit bij ingewikkeldere oplossingen zoals die van Waffle.

Bijdrager
    iep

Helaas, dit kan niet. Het scherm kan alleen maar Thunderbolt en dat doet de 2010 iMac niet. Je zult ofwel een ander scherm moeten aanschaffen die DVI, DisplayPort of HDMI doet (VGA kan ook maar dat is wel oud, analoog en moet je voor een computerscherm niet meer gebruiken) ofwel een andere Mac die wel over Thunderbolt beschikt. Een verloopje/adapter/etc. om van DisplayPort naar Thunderbolt te gaan bestaat niet.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.