21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    billw

iMac 24"start niet meer op…

Sinds vandaag start mijn Imac van 24-04-08 niet meer op.
    wel hoor je de cd/dvd drive als je de spanning aan zet dus denk ik niet dat de voeding kapot is…

heeft verder iemand een idee?

thanks.

Bijdrager
    madcat

hoor je de “bonk”?
    hoor je de hard disk bij het starten?
    nog iets bijzonders gebeurd afgelopen dagen?

misschien dat het scherm of logic board kapot is

Bijdrager
    billw

hoor geen bonk nee,
    machine stond gewoon aan en op eens niet meer!
    bij het starten hoor ik de HDD niet.

AAAAhhhhhhh…..

Bijdrager
    sjurp

Probeer je systeemherstelschijf wat bij je installatie-cdroms zit te activeren. Je drukt op de startknop, steekt de cd in, en drukt intussen op de C. Dan kan je misschien alles nog herstellen.

Gebruik je Timemachine? Dan zou ik me niet te veel zorgen maken.

Bijdrager
    Afroman

Probeer eerst de PRAM-reset en/of SMC-reset. Ik had een keer gehad dat mijn Mac niet opstartte, na die resets deed die het weer als vanouds.

Bijdrager
    billw

Hoi Afroman,

een smc reset gaat niet lukken als ik de machine niet opgestart krijg…..toch?

thanks.

Bijdrager
    Afroman

Jawel, dan moet je gewoon alles van je Mac ontkoppelen,(ook de voeding), de opstartknop 10 seconden ingedrukt houden en dan opstarten.

Bijdrager
    billw

dus ook de toetsenboard en muis?

dus….

keyboard los, muis los, stroom kabel los dan startknop 10 sec inhouden…zonder stroom?

Grtz.:eek:

Bijdrager
    Afroman

Ja.

Bijdrager
    billw

ok,

thanks voor de uitleg….straks maar uitproberen.

grtz,:thumbsup:

Bijdrager
    R-Flow

Probeer je systeemherstelschijf wat bij je installatie-cdroms zit te activeren. Je drukt op de startknop, steekt de cd in, en drukt intussen op de C. Dan kan je misschien alles nog herstellen.
    Gebruik je Timemachine? Dan zou ik me niet te veel zorgen maken.

Ik zou geen optische schijven in je iMac steken als het opstartgeluid niet eens afgespeeld wordt. Ook al is je HDD stuk dan moet je alsnog een grijs scherm zien en het opstartgeluid horen.

Bijdrager
    billw

R-Flow,

bij aanzetten is alleen geluid van cd-rom hoorbaar, snow leopard dvd zit erin, verder geen leven, wel is lampje van muis aan.
    wat denk je van smc reset en pram reset in dit geval ?

thanks.

Bijdrager
    R-Flow

Die SMC-reset moet je gewoon even uitvoeren zoals Afroman al zei. Alle randapparatuur loskoppelen en overige kabels loskoppelen inclusief ethernetkabel en stroomtoevoer. Vervolgens 5 tot 10 seconden de powerknop ingedrukt houden.

http://support.apple.com/kb/HT3964?viewlocale=en_US

PRAM-reset kan je denk ik met een iMac in deze staat niet uitvoeren, maar je kan het altijd proberen. Option + Command + P + R ingedrukt houden bij het opstarten.

http://support.apple.com/kb/ht1379

PS Heeft de iMac de Mac OS X Snow Leopard DVD wel erin “gezogen”? Of heb je ‘m er gewoon zelf helemaal ingeduwd zonder dat de iMac ‘m pakte?

Bijdrager
    Koetjesreep

Eigenlij doet niks het meer dus aan je topic’s te zien?

Bijdrager
    billw

de iMac heeft zelf de dvd gepakt…..zelf gezogen dus.

zou verder de moederboard of HDD kapot kunnen zijn?

Grtz.

Bijdrager
    R-Flow

Heb je die SMC-reset nou al uitgevoerd?

Bijdrager
    billw

ben helaas momenteel niet thuis…….dus kan pas straks uitproberen….

Bijdrager
    R-Flow

Ik stel voor dat eerst te proberen en dan bij ons terug te komen. Een raadspelletje spelen over wat er allemaal kapot zou kunnen zijn schiet weinig op. Een defecte HDD is het waarschijnlijk niet want:

A) Je iMac valt dan meestal niet spontaan uit, maar laat dan gewoon een Kernel Panic zien.
    B) Het opstartgeluid zou gewoon hoorbaar moeten zijn en had je van de Install DVD op kunnen starten.

Bijdrager
    billw

ben bang dat dit een geval Apple reseller service wordt……:sad:

Bijdrager
    billw

weet iemand hoe ik de snow leopard DVD eruit kan krijgen gezien de beperkingen die er nu zijn?
    Is snow leopard dvd gelijk aan install DVD?

grtz.

Bijdrager
    Afroman

Muisknop ingedrukt houden.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.