11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    billw

iMac 24"dood na 28 maanden!

yes, it’s offical,

Mijn iMac is dood na maar 28 maanden dienst en Apple zegt jammer dan!!!
    Geen verlengde garantie, geen hulp.
    Oké, ergens hebben ze gelijk als een apparaat buiten de garantie kapot gaat kunnen ze niet alles gaan vervangen maar zoek even via Google over “dead logic boards”en je komt legio problemen tegen!!! Dus deze probleem komt niet uit de lucht vallen.
    Het gaat mij om het feit dat wij Apple fans een premium prijs betalen voor een apparaat die maar 28 mnd mee gaat!!!!
    En als reparatie nodig is in dit geval vragen ze €1100 om de machine te maken terwijl ik een nieuwe heb staan voor €1799!!
    Ben zeer teleurgesteld in deze Äpple experience” en overweg zwaar om niet verder te gaan met Apple…..erg jammer……

Heb nu wel een super mooie deur stopper in huis………….:thumbsdown:

Bijdrager
    Dr. Maddox

Het is hard en lullig maar zo gaan die dingen. Je hebt in Nederland wel een soort van “recht-op-wat-je-mag-verwachten-aan-levensduur”. Je zou een coulance regeling kunnen eisen en anders dreigen met claim. Heb je een rechtsbijstand verzekering met consumentenrecht ondersteuning? Dan zou ik daar eens informeren over je rechten.

Toch, Apple is niets verplicht buiten de standaard twee jaar om. Dat zal bij Dell PB etc ook niet anders zijn. Ik begrijp je frustratie maar je doet jezelf tekort wanneer je nu zou terugvallen op een PC systeem.

Ach, dat weet je zelf stiekem ook!;)

P.S. een defecte Mac is nog zeker wel wat waard wanneer je de onderdelen los op marktplaats zet.

Bijdrager
    Yost

Ten eerste: ontzettend vervelend dat je iMac er na 28 maanden de brui aangeeft. Dat verwacht je inderdaad niet van zo’n topproduct. Je zult wel enorm balen, zou ik in ieder geval wel doen.

Ten tweede: je kunt als consument onder Nederlands en Europees recht de verkoper van je iMac aanspreken op “of dit de normale levensduur van dit soort apparaat is”. Zo niet, dan moet er een coulanceregeling getroffen worden. De verkoper zal dit in eerste instantie niet vaak zelf aanbieden, want dat kost hem geld. Je moet als klant dus “aandringen”. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, dan kunnen zij je daar bij helpen.

Aan de andere kant, volgens mij is het (nog steeds) gebruikelijk om computerapparatuur in 36 maanden af te schrijven. Het verschil met 28 maanden is niet zo groot, dus er zal niet veel coulance te regelen zijn.

Hoe het voor zakelijk gekochte producten zit, weet ik niet.

Hoe dan ook: succes als nog probeert om hem gerepareerd te krijgen.

Edit: Maddox was me voor.

Bijdrager
    Soulshaker

troost je , je muis en keyboard heb je nog steeds :ftim:

Binnen de twee jaar , kun je na wat lang mouwentrekken bij apple nog wat service krijgen
    Maar na die 2 jaar is het noppes (tenzij met applecare)

Bijdrager
    Swisi

Doe alvast hetgene wat hierboven staat, mocht dit niet lukken:

Ga eerst op Marktplaats, etc. opzoek naar onderdelen als je weet wat het probleem is.
    Wie niet waagt,…

En anders verkopen als onderdelen.

Bijdrager
    tinus_omt

Je hebt recht op een deugdelijk produkt. Dat betekent dat het, zeker gezien de prijs, meer dan 2 jaar moet meegaan.

Om het probleem op te lossen moet je contact opnemen met de winkel waar je je iMac gekocht hebt. Aangezien Apple in Nederland geen winkels heeft heb je daar waarschijnlijk dus niets mee te maken (tenzij je je machine bij de online store hebt gekocht). Laat de AppleCare en de standaard garantie buiten beschouwing en meld dat je produkt ondeugdelijk is omdat het te snel is kapot gegaan. Probeer overeen te komen dat de winkel in ieder geval een substantieel deel van de reparatie betaalt. Het is waarschijnlijk niet zo dat je recht hebt op een volledig gratis reparatie, maar ook niet zo dat je alles zelf maar moet betalen.

Laat je in ieder geval niet afwimpelen met verhalen dat je bij de fabrikant moet zijn, dat is onzin en ook niet dat je dan maar AppleCare had moeten nemen.

Lukt het niet? Kijk op de site van consuwijzer of bel ze, zij kunnen je uitleggen wat je moet doen om je recht te krijgen.

Bijdrager
    Soulshaker

dan nog
    Stel je krijgt na dagen van bellen en mailen 300 euro coulance van apple (wat al een zeer kleine kans is dat dat gebeurd)
    dan nog moet je 800 euro ophoesten
    En is dat het nog waard voor een 28 maand oude machine ? (kijk maar eens naar de 2dehands prijzen)

300 euro koritng op een nieuwe machine lijkt me dan een stuk interesanter

Bijdrager
    Ducky_Inc

Met een PC van die prijs kan je ook hetzelfde krijgen hoor… En logic board is een geavanceerd (apple) moederbord, zoek de term dead motherboard maar even op Google, krijg je nogveel meer resultaten op.

Je maakt er een groter probleem van dat het is, shit happens.

Bijdrager
    TheFonz
    Bijdrager
    tinus_omt
    Soulshaker op 15 september 2010

dan nog
    Stel je krijgt na dagen van bellen en mailen 300 euro coulance van apple (wat al een zeer kleine kans is dat dat gebeurd)
    dan nog moet je 800 euro ophoesten

Je moet ook niet gaan bellen en mailen met Apple, je moet naar de winkel gaan. Daar moet je ook niet dagen lang aan spenderen, je moet gewoon even overleggen over wat er mogelijk is zodat je kan laten zien dat ze de kans hebben gehad om het op hun manier op te lossen. Als ze niet meewerken volg je de procedure die aangegeven wordt op de site.

Er is maar een ding zeker: Als je niks doet krijg je niks.

Bijdrager
    Taconew

Ik zou kijken wat je voor de defecte imac krijgt, eventueel in onderdelen. Een 24″ iMac staat voor ongeveer €700 te koop 2e hands.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.