7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    mikmak

imac 24″ wil niet meer booten – grijs scherm

Om een of andere duistere reden die ik maar niet vind, wil mijn imac 24″ niet meer opstarten.
    Als ik op de powerknop druk – start hij op – maar stopt hij meteen op het grijze scherm.

Ik heb al verschillende zaken uitgeprobeerd.
    (oa ram er uit halen en opnieuw proberen booten, opstarten met verschillende toetsencombinaties, proberen opstarten via macosx install disc 1 die ik er nu ook niet meer uit krijg, ..) De draad uit het stopcontact gehaald en in andere stopcontacten gestoken … Maar niks blijkt te helpen.
    Het is een heel recent machientje (1maand oud), en tot nu toe heb ik dat nog nooit voorgehad.

Ik heb wel al verschillende artikels gelezen van mensen online die hetzelfde probleem hadden – maar bij hen lostte het probleem zich “plotseling” op … Ik vrees dat dat bij mij niet zal gebeuren …

Iemand enig idee van hoe ik dit zou kunnen aanpakken?
    Alvast bedankt

Bijdrager
    nicksuy1

Ik zou naar de reseller stappen.
    1 maand, dan ligt die nog volop onder garantie.

Moderator
    Poezenbeest

Start op zonder randapparaten (USB en FW-schijven)
    Om de dvd er uit te halen, start op met de muisknop ingedrukt
    Lees dit artikel van Apple door en volg de aanwijzingen
    Doe een PRAM en PNU-reset (even googlen)

Als dit allemaal niet helpt, dan is een gang naar de dealer een aanrader…

Bijdrager
    rtgrs

Ik ken dit probleem. Bij mij heeft het altijd te maken met m’n iPod, kaartlezer of FireWire-schijf. Even afkoppelen en de Mac start door. In mijn geval. Hopelijk in jouw geval ook, scheelt een hoop gezeik.

Toch een raar probleem. Het doet zich niet altijd bij mij voor. Waar kan dit aan liggen?

Bijdrager
    Moriarty

Het is zoals hierboven gezegd bijna altijd hardware, dus inderdaad alles loskoppelen en weer proberen.

Controleer ook of je RAM goed geplaatst is (heeft best wat kracht nodig om goed geplaatst te worden) en probeer (bij meer dan 1 bankje) het een en ander eens te wisselen. Probeer bij meerdere RAM bankjes ook of hij het misschien doet als je ze 1 voor 1 plaatst in de 2 slots.

succes iig, blijft vervelend!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als de Mac blijft hangen op het grijze scherm (en dus niet naar blauw gaat), dan betekent dit dat de hardware test mislukte.
    Als je alle randaparaten en evt extra geheugen had verwijderd, en het hielp niet dan zou ik terug gaan naar de dealer.

Bijdrager
    mikmak

Thanks voor jullie berichten, het probleem is inmiddels opgelost.

Ik heb hem maandag nog binnengestoken in de Switch hier in Gent.
    ‘k Ben hem vandaag net gaan ophalen en blijkbaar was het mijn bluetooth kaart die alles blokkeerde???

Eerst dachten ze dat het de harde schijf was – maar met een andere harde schijf startte hij nog steeds niet op.
    Dan hebben ze het moederbord eens vervangen – maar het probleem bleef bestaan.
    En uiteindelijk hebben ze de bluetoothkaart getest – en die bleek alles te blokkeren.

Persoonijk heb ik zoiets nog nooit gehoord … maar ‘k ben super tevreden dat alles nog redelijk snel is gegaan en zonder dataverlies.:)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.