13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Revell

imac 24″ Respons tijd

Hey,

Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een Imac 24 inch maar ik zit nog met 1 vraag.

Wat is de respons tijd van dat 24inch scherm ??

ik heb al gekenken op de site zelf bij “Tech specs” via google kom ik er ook niet echt achter wel van andere apple schermen maar die die 24 inch Intel imac…

thnx

Jeroen

PS: Als er toevallig een gamer hier langs komt die onder windows gamed wil je dan je ervaaring met me delen :innocent:

Bijdrager
    Stro

Hey Jeroen,

http://creativebits.org/apple_s_prosumer_mac spreekt van een responsetijd van 6 ms.

Suuk6!

Bijdrager
    Revell

owww 6 ms is beter dan ik had verwacht ! :D

thnx voor je snelle responsetijd Stro :wink:

greez,

Jeroen

Bijdrager
    MacAanZee

wat is een responsetijd?

Bijdrager
    Revell

owja het is Responstijd niet responsetijd:roll:

Responstijd:
    Tijd die een beeldscherm nodig heeft om een pixel van de ene naar de andere kleur te kunnen schakelen. In de praktijk veroorzaakt een hoge responstijd hinderlijk nalichten bij bewegend beeld. Een lagere waarde is dus beter.

Bijdrager
    Mr Macintosh
    ”Revell”

In de praktijk veroorzaakt een hoge responstijd hinderlijk nalichten bij bewegend beeld.

En dat noemen ze weer Ghosting. Maar ik denk omdat de schermen steeds beter en beter worden, dat dat toch echt iets is, wat we niet meer zullen zien.

Bijdrager
    MacAanZee

ik heb er nooit iets van gemerkt en ik werk al 20 jaar met Tv en video reportages – dus let altijd goed op hinderlijke effecten. En sinds een aantal jaren dus op m’n Mac. Dus blijkbaar is het prima. Nu trouwens ook een 24″ inch. Bevalt echt geweldig.
    ik noem ‘m zelf Mac Super Engine.

Bijdrager
    Revell

Hier even een voorbeeldje van ghosting

Je ziet dat het mannetje wat voorbij komt op 2 plaatsen is net als of je dubbel ziet. Dit is heel irritant bij fast motion games zo als Doom en Counterstrike ect. Ik zie dan iemand op een plek staan hoewel hij eigelijk al een halve meter de verder is. Gevolg ik schiet mis.

en MacAanZee. Een Mac Super Engine klinkt goed ! ik ga hem nu zeker binnen kort bestellen. :D

Bijdrager
    MacAanZee

ik speel nooit spellen op m’n mac, en op videoclips en film heb je er nooit last van.

Bijdrager
    Revell

daarom heb je er ook nog nooit last van gehad:mrgreen:

Bijdrager
    PietjePuk

Is gamen op 24″ er niet over? Ik game nu ook (bijna) nooit maar ik vind 20″ al irriterend groot om full screen een spel op te spelen, wat moet 24″ dan niet zijn? Mag je 5m van je scherm gaan zitten om wat overzicht te hebben….:?

Bijdrager
    MacAanZee

Is alleen maar beter denk ik – hangt inderdaad af van de afstand. Mijn kinderen gamen met de X-box op een 32″ (80cm) TV scherm. We houden hier van GROOOOOTE beeldformaten. Mijn nieuwe TV is 40″ – en als je even went is dat zelfs op 3 meter afstand niet te groot om te kijken

Bijdrager
    Revell

Hoe grooter hoe beter:lol:
    Gamen op een groot schrem gaat prima. Me broer heeft een 23″ CRT en ik kan er prima First person spelletjes op doen.

Maar ik ga hem ook gebruiken voor Photoshop, Illustrator, dreamweaver ect.. dus dan is een 24″ zeker lekker veel ruimten en met spaces in Leopart word het helemaal geweldig. Een destop voor msn een destop itunes en dergelijke. Een andere alleen Photoshop. Lijkt me heerlijk :D

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.