30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 40)
  • Q:
    Bijdrager
    Hayalet

iMac 24 of Mac Pro

Welke raden jullie het meeste, ga hem gebruiken voor : Websites (photoshop dus), Beeldbewerking, Audio bewerking/opname en Gamen..
    bij iMac kan ik later de onderdelen niet wisselen en bij MacPro wel..
    iemand die me kan helpen ?

Moderator
    unSOUND
    ”Hayalet”

bij iMac kan ik later de onderdelen niet wisselen en bij MacPro wel..

Maar hoe vaak is dat ook echt een voordeel voor de koper ? Je staat er van te kijken hoeveel mensen een PowerMac of een MacPro hebben gekocht vanwege de uitbreid-mogelijkheden, en vervolgens jarenlang blijven werken met de kale versie, hooguit wat meer Ram…. en dat kan bij de iMac ook gewoon.

Persoonlijk zou ik zeggen: pak de 24 inch met de grootste HD en 2 of 3 GB Ram.

Bijdrager
    Hayalet

goedjez.. maar kan ik gewoon later geheugen ook erin zetten in de iMac zelf..?
    en NVIDIA 7600 GT met 256 MB .. goed voor de zware games ( om online te spelen ) ?
    2,16 GHz veel verschil tussen 2,33 ?

Bijdrager
    Cloudsurfer

de 7600gt is een prima kaart om mee te gamen :)

Bijdrager
    Hayalet

rlxt.. 2,16 GHz is genoeg voor wat ik ga doen ?
    en Geheugen kan ik zelf wel erin zetten later ?

Moderator
    unSOUND
    ”Hayalet”

maar kan ik gewoon later geheugen ook erin zetten in de iMac zelf..?

Yep, geen enkel probleem. Aan de onderkant zit een luikje met 2 schroefjes, daar kun je zo de module in schuiven…

Overigens is het ook mogelijk om achteraf de grafische kaart van de 24 inch iMac te vervangen, maar de kaarten die daar in gaan zijn geen standaard PCI of AGP kaarten, en dus moeilijk te vinden.

Moderator
    unSOUND
    ”Hayalet”

rlxt.. 2,16 GHz is genoeg voor wat ik ga doen ?

Ik denk het wel. Maar je kunt natuurlijk nu eerst je budget opmaken aan zaken die je achteraf niet zomaar veranderd zoals de CPU. Vervolgens spaar je in de loop van de tijd meer Ram op….

Bijdrager
    Hayalet

Dankz.. dan koop ik hem standaard dus €2.000, en later koop ik de onderdelen , zo kan het ook toch:lol:

Moderator
    unSOUND

De grafische kaart en de CPU vervang je niet zo maar… ik zou dan toch in ieder geval die 2 alvast upgraden bij de aanschaf… En eventueel een grotere HD, hoewel een externe ook kan, en misschien zelfs slimmer is.

Bijdrager
    Hanky Dussen

Het prijsverschil tussen een iMac 24″ en een MacPro+ 23″ Cinema Display is ruim 1600 euro. Voor dat geld koop je nóg een iMac…:lol:
    Komt nog bij dat extra RAM-geheugen in een MacPro veel meer kost dan bij een iMac.

Voor de rest een prachtige machine hoor, die MacPro, maar ik zou ‘m pas kopen als je echt alle power en mogelijkheden ervan benut.

Bijdrager
    Hayalet

dan moet ik fftjes sparen.. kan ik hem volgend maand halen “iMac 24” yeahh..
    en komt er iets nieuws voor de Mac binnen de 1 maand :lol: ?

Bijdrager
    LittleJohnny

Dat is altijd afwachten :P..

Ik wacht zelf op ofwel leopard, ofwel een nieuwe iMac, alvoor ik er een aanschaf. Vind het toch zonde van m’n geld als er straks met de launch van leopard een hele nieuwe serie wordt geintroduceerd.

Bijdrager
    PietjePuk
    ”LittleJohnny”

nieuwe serie wordt geintroduceerd.

:wink:

Bijdrager
    LittleJohnny

dyslectie..

Bijdrager
    505

Dyslexie :wink:

Bijdrager
    Hayalet

kan je ook per maand of moet je meteen contant betalen ?

Moderator
    unSOUND

gelijk contant is VEEL goedkoper.

Moderator
    unSOUND
    ”LittleJohnny”

dyslectie..

Goeie smoes…. maar hij gaat niet op. Mensen met dyslexie maken hele andere fouten, dit is gewoon een gevalletje “slecht opgelet op school”

Bijdrager
    jspr
    ”unSOUND”

gelijk contant is VEEL goedkoper.

second that!

Bijdrager
    LittleJohnny

Ik heb toch echt disleXie.

Moderator
    unSOUND

Dat kan wezen, maar dat veroorzaakt niet het maken van d-t fouten… dat is gewoon een kwestie van opletten tijdens Nederlands.

Bijdrager
    macxx

Er zijn verschillende vormen van dyslexie, sommige hiervan kunnen wel degelijk verorzaken dat een persoon d/t fouten maakt.

Moderator
    unSOUND

Wel heel toevallig dat bijna ieder forumlid onder de 18 daar last van heeft…

Bijdrager
    jspr

MSN + SMS = slechdt

Moderator
    unSOUND
    ”macxx”

Er zijn verschillende vormen van dyslexie, sommige hiervan kunnen wel degelijk verorzaken dat een persoon d/t fouten maakt.

Er zijn geen types dyslexie die alleen d-t fouten veroorzaken. Dyslexie is er in voornamelijk 2 soorten, namelijk moeite met woorden, of moeite met getallen. En alle typen van dyslexie zijn heel snel herkenbaar, omdat die mensen ook een hele andere vorm van zinnen schrijven hebben. Net als dat drukke kinderen niet altijd ADHD hebben, hebben niet alle slecht-schrijvende tieners dyslexie… die vlieger gaat niet op…

Maar we dwalen af… :sotp:

Bijdrager
    JJmac
    ”Hayalet”

kan je ook per maand of moet je meteen contant betalen ?

Wel bij de les blijven.

Wehkamp misschien.

Moderator
    unSOUND

In de regel is betalen per maand erg duur. Vaak is de eerste regeling goedkoop, maar zit je daarna aan een lidmaatschap vast, en dan ga je hem vroeg of laat weer gebruiken, en dan betaal je ineens 33% rente…

Ik zou gewoon nog een maandje of 2 doorsparen, die iMacs worden voorlopig nog wel verkocht.

Bijdrager
    Steve

een Mac Pro heeft wel een andere inhoud dan een iMac :

Mac Pro minimum 2 dual core Xeon processoren aan 2 Ghz
    Je kan er ook een ATI 1900 XT kaart steken.

Om maar te zwijgen over de interne opslagmogelijkheden ,de hoeveelheid ram of Fibre Channel.

Een beeldscherm van 300 euro kan ook , het hoeft geen Appelscherm te zijn , al zijn ze leuk.

Volgens mij gaat een Mac Pro langer mee en is de kostprijs op jaarbasis lager dan een iMac 24″.
    Als je een iMac overweegt neem er dan de 7600 GT bij .

Bijdrager
    Hayalet

hmm..
    Standaard instellingen van iMac 24 is wel genoeg voor mij .. ben ook niet tedruk meebezig.. geheugen komt er ook nog bij..

Bijdrager
    LittleJohnny

Ik zou er in ieder geval 2 gig van maken.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 40)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.