5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Maximus

iMac 24″ Intel C2D met aanhoudende problemen

Ik heb een probleem met mijn iMac. Een korte voorgeschiedenis:

Ongeveer 2 maand geleden kwamen er vreemde error’s en werden usermappen compleet weg gegooid. Hiervoor is de iMac terug geweest naar MacMe Groningen waar de hardeschijf keurig vervangen is. Toen echter na 2 weken zijn er weer random error’s verschenen en liep het systeem willekeurig vast. De ene keer met 5 programma’s open en na 3 uur werken. De andere keer met 2 programma’s open en 20 minuten werken.

Wederom terug geweest naar het repaircenter in Groningen en daar is het geheugen vervangen. Nu werkte ik gisteravond wederom met de iMac en ik wilde files naar mijn externe hdd zetten middels Silverkeeper en de hele iMac ging plots uit.

Getracht de machine weer aan te zetten alleen het ledje rechtsonderin knippert zeer snel wit. Voor de rest ook geen PRam reset kunnen doen. Stekker is wel achter uit de iMac geweest om stroom er uit te laten lopen maar daarna aanzetten mocht ook niet baten.

Wat o wat is hier aan de hand?

Inactief
    Anoniem

Zoals ik het begrijp is het de derder keer dat je Mac kapot is. Je kan een nieuwe krijgen als het weer hetzelfde probleem is

Bijdrager
    Lazy B

Dat kan pas als er 3 Major Parts vervangen zijn.

Bijdrager
    Marius1976

Een snel knipperend ledje betekent als ik mij niet vergis dat het main-geheugen kapot is.

Als er twee geheugenkaartjes in je mac zitten is dat dus het bankje 0.

Je kunt ook even kijken of het bankje er nog wel goed in zit. Maar pas op: ik heb ook eens op een Intel iMac een geheugen bankje vervangen, wat een KL*TE geknoei was dat.

Weet je zeker dat ze daar in Groningen wel de echte apple parts hebben gebruikt? Dit probleem komt vaker voor, maar dan bij goedkoper geheugen.

’t Is inderdaad wel vervelend zoiets. Geen idee hoe dat zit met reparatie/garantierecht.

Succes
    Marius

Bijdrager
    Maximus

Heren dank voor de tips.

Ik ga vandaag er weer mee aan de slag. Op dit moment nog even de slaap uit de ogen wrijven bij het geluid van Dave Brubeck in de ochtend hehe.

Ik zal eerst straks gaan kijken naar het geheugen misschien dat MacMe dat niet goed heeft geplaatst. Ik weet iig wel dat de onderdelen die in de mac zijn gezet wel de originele apple parts waren. Dus niet ying-yang geheugen uit china zeg maar;)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.