8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Debby

iMac 24 inch beeld werd plots wazig

Hallo,

Na een 30 tal minutjes surfen op het net begon plots mijn beeld onderaan enorm waazig te worden.In het begin leek het alsof mijn scherm bedampt werd maar nu begint het steeds donkerder uit te slaan.Ook als ik de computer volledig uitzet zie je een grote schijn op het scherm onderaan.Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn met mijn iMac?

Groeten

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Geen idee. Heb je nog garantie? *) In ieder geval zou ik gelijk naar de winkel gaan en het probleem voorleggen. Gezien de symptomen lijk het mij niet verstandig om hem aan te laten.

*) Is dit de zelfde Mac met het grafische kaart probleem van een tijd terug? In dat geval zou ik in jou schoenen een nieuwe kopen….

Bijdrager
    Debby

Hallo,

Nee de iMac is volledig uit garantie en ja dit is de iMac met toen het grafische kaart probleem.Toen hebben ze dus de grafische kaart volledig vernieuwd en tot op de dag van vandaag geen enkel probleem meer gehad.Dit zou toch totaal niet mogen voor een toestel die nog maar 2,5 jaar oud is?
    Ik heb de iMac uitgezet toen ik dit waazig beeld zag en heb die zonet nog eens aangezet en heb gezien dat het waazig beeld volledig verdwenen is maar ja die staat nu nog maar enkele minutjes aan dus ik zal zien wat er na een klein half uurtje terug gebeurd en anders ga ik maar klagen in de winkel dat dit niet zou mogen op een toestel van 2,5 jaar oud.

Bijdrager
    Vinhelper

Het lijkt me toch ook dat er een bepaalde garantie op de vernieuwde kaart is gegeven.

Het kan natuurlijk ook in je scherm zelf zitten. Maak er daarvoor eens een screenshot van, en kijk of je het probleem daarop ook ziet.

Bijdrager
    iBartt

Hebben kabouters net thee gezet in je imac? :angry:

maargoed, ja kijk even of het vaker gebeurt, als dit blijvend is moet je inderdaad gaan klagen bij je apple reseller.

Bijdrager
    Debby

@Vinhelper ja ik had inderdaad garantie op de vernieuwde kaart gekregen maar deze garantie telde enkel voor een 6 tal maanden dus deze is ook al een hele lange tijd uit garantie.

@iBartt ik zal dus inderdaad kijken of het nog vaker voorkomt.Ik heb hem nu al een 3 kwartier aanstaan en momenteel zie ik nog geen waazige plekken op het beeldscherm.Hopelijk blijft het zo maar toch vrees ik hier voor.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het feit dat het wazige beeld weer verdwijnt zou kunnen wijzen op condensvorming. Wat dus afhangt van de Mac temperatuur en de omgevingstemperatuur. Het “donkere” effect is dan misschien eerder een optisch effect(?)

Bijdrager
    Debby

Dat zou inderdaad ook kunnen want heb een tweetal uur terug de verwarming opgezet en het probleem lijkt nog steeds niet terug te komen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.