11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Tiesdenh

Imac 24" Herstellen naar fabrieksintellingen

Beste Mensen,

Ik heb een Imac 24” Intel Core 2 Duo die ik graag naar fabrieksinstellingen wil hebben.
    Nu heb ik dus geen “Restore” Disk om m’n Imac weer in originele staat te krijgen.
    Hoe moet ik het nu wel doen?:?

Heb geprobeerd om OSX Lion er opnieuw op te zetten zodat die het gehele systeem opnieuw installeert. Maar dat werkte helaas niet:(

Alvast bedankt,

Groeten Ties

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Je hebt dus de meegeleverde grijze DVD’s niet meer?
    Bel de helpdesk van Apple, daar kun je ze vast nog wel bestellen.

Bijdrager
    stel maar

Of maak van een USB-stick een Lion disk. link
    Voordat je dan Lion opnieuw installeert, moet je eerst je Harddisk wissen.

Bijdrager
    Tiesdenh

hendrik ijzerbroot:
    Je hebt dus de meegeleverde grijze DVD’s niet meer?
    Bel de helpdesk van Apple, daar kun je ze vast nog wel bestellen.

Ik heb die inderdaad niet meer… heb ze ook niet meegeleverd gekregen bij de aankoop ervan. (tweedehands) De verkoper is verhuist naar het buitenland… Vandaar dat ze toen destijds de Imac ook weg deed..

stel maar

Heb die diskmaker al gebruikt. Het enige probleem is dan hoe moet ik dan verder? Moet ik dan die “Lion Disk” opstarten als schijf? Met de “Option” Key?

Bijdrager
    Tiesdenh

En moet ik van te voren dan die “Macnitosh HD” verwijderen?

Bijdrager
    knippie

Misschien is er iemand die jou een retail dvd kan leveren. Daarmee kun je hem weer gewoon opstarten.

Bijdrager
    Tiesdenh

knip0020
    Misschien is er iemand die jou een retail dvd kan leveren. Daarmee kun je hem weer gewoon opstarten.

Retail dvd houd in? Zo’n grijze dvd of?;!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Nee, een ‘retail’ is een apart gekochte DVD die op elke Mac geïnstalleerd kan worden terwijl de grijze die oorspronkelijk bij een Mac zaten alleen voor dat model geschikt zijn. Zo’n retail ligt sinds de Mac App store niet meer in de winkel maar die kan je zoals ik al voorstelde gewoon bij Apple bestellen.
    De grijze DVD’s bevatten ook de gebundelde software en alle herstel utility’s terwijl de retail alleen het OS bevat en schijfhulpprogramma.

Bijdrager
    TheBigZ
    Tiesdenh op 01 december 2013

stel maar

Heb die diskmaker al gebruikt. Het enige probleem is dan hoe moet ik dan verder? Moet ik dan die “Lion Disk” opstarten als schijf? Met de “Option” Key?

Laatst stap voor stap aan een ander forumlid uitgelegd. Misschien kan je er iets mee:

Schone installatie, nieuwe OSX en RAM geheugen

Bijdrager
    Tiesdenh

Ik ben aan het kijken of ik zo’n grijze dvd kan regelen.
    Andere met het zelfde type/model al aangesproken.

Iemand een installatie disk voor Mac OS X iMac (Late 2006, 24-inch) Intel Core 2 Duo? let me know! Haha

Thanks anyways!
    (y)

Bijdrager
    TheBigZ
    Tiesdenh op 01 december 2013

Heb geprobeerd om OSX Lion er opnieuw op te zetten zodat die het gehele systeem opnieuw installeert.

Je kunt OS X Lion opnieuw downloaden uit de Mac App Store, de installer op een USB stick zetten, opstarten van USB, je interne schijf wissen met schijfhulpprogramma, en OS X Lion schoon op je iMac installeren.

Als je de schijfhulpprogramma draait als je bent opgestart van je interne schijf, kun je je schijf niet wissen. Je moet vanaf een extern medium opstarten (of van een Recovery partitie als je die hebt).

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.