8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    vishaakje

[iMac 24] – Ethernet poort weg!? *opgelost*

Ik was bezig een iMac 24″ leeg te halen voor een frisse installatie, hiervoor wilde ik even snel connecten via Ethernet met de netwerkschijf om het nodige te backuppen. Het lukte zo 123 niet en ik twijfelde aan m’n kabel, die gechecked in een andere mac en die werkt dus prima. Volgende stap: ik denk delete alle settings wel even dan ‘reset’ hij wel naar default. Onder systeem voorkeuren -> netwerk fanatiek op het “-” (minnetje” gaan klikken en alles weggegooid. Kabel er weer in… niks. Dacht, nou goed maakt niet uit, gaat toch een verse installatie op. Externe HD er aan gehangen, backup gemaakt, verse installatie en je raad het al… Geen ethernet poort onder “netwerk”.

Hoe kan die nu in eens weg zijn?! onder het hardware profiel tref ik bij Ethernet-kaarten uitsluitend de PCI AirPort aan. Kan toch niet zo maar weg zijn?!

Iemand nog een tip?

Bijdrager
    Hansi2124

Doe de AppleHardwareTest met je installatie-dvd. Opstarten met [D]-toets ingedrukt. Kan even duren.

Bijdrager
    vishaakje

Gaan we dat weer krijgen idd, moet ik de originele dvd zien te vinden:confused:
    nja, zoeken maar:)

Bijdrager
    HappyGuy

is de connector wel schoon? Aansluitingsdeel in je iMac (door langdurig alleen draadloos gebruik) niet gecorrodeerd of zo. (want kabel is goed) Misschien even een wattenstokje langs de koperen glijcontactjes halen met iets ontvettends?

Bijdrager
    Maurits

Nee, door de ‘network services’ weg te gooien heb je de poorten als niet-configureren gezet.

Ik zou deze twee bestanden weggooien (daar staan al je netwerk settings in), herstarten en je bent echt terug bij ‘default’ (dwz alles op DHCP)

/Library/Preferences/SystemConfiguration/NetworkInterfaces.plist
    /Library/Preferences/SystemConfiguration/preferences.plist

je kan ook via het plusje weer alles terugbouwen, maar dat duurt langer en grotere kans op fouten.

Airport instellingen (netwerken) staan in je keychain, die blijven deels behouden als je bovenstaande doet.

Bijdrager
    1984
    vrolykje op 26 september 2010

is de connector wel schoon? Aansluitingsdeel in je iMac (door langdurig alleen draadloos gebruik) niet gecorrodeerd of zo. (want kabel is goed) Misschien even een wattenstokje langs de koperen glijcontactjes halen met iets ontvettends?

of iets soortgelijks :

Ik heb de etherpoort gecontroleerd en zag dat de meest rechter pin scheef over zijn buurman zat…
    Voorzichtig rechtgepeuterd. Nu werkt het weer. reuze kwetsbaar kennelijk. Het hele verhaal

Bijdrager
    vishaakje
    mjsanders op 26 september 2010

Nee, door de \’network services\’ weg te gooien heb je de poorten als niet-configureren gezet.
    Ik zou deze twee bestanden weggooien (daar staan al je netwerk settings in), herstarten en je bent echt terug bij \’default\’ (dwz alles op DHCP)
    /Library/Preferences/SystemConfiguration/NetworkInterfaces.plist
    /Library/Preferences/SystemConfiguration/preferences.plist
    je kan ook via het plusje weer alles terugbouwen, maar dat duurt langer en grotere kans op fouten.
    Airport instellingen (netwerken) staan in je keychain, die blijven deels behouden als je bovenstaande doet.

Bedankt voor al jullie reacties!
    Ik hoef nu na een schone installatie natuurlijk geen plists weg te gooien, maar het is wel goed om even te onthouden. Zal vanavond dan maar ijverig aan de slag met een wattestaafje:)

Bijdrager
    vishaakje

Helaas helaas, ook het goed ontvetten en schoonmaken van de poort heeft niet het gewenste effect:(

Staan nu 2 macs naast elkaar: Kabel in de ene werkt, in die met de verdwenen poort niet. Iemand nog een tip?

EDIT: OPGELOST! Een simpele PRAM-reset deed wonderen:) Stom dat ik daar niet eerder aan heb gedacht!!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.