8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    SeaTrue

iMac 24" en Ram

Hoi allemaal.

Hier heb ik een iMac 24″ van Mid 2007.
    Volgens Mactracker zijn de type slots: 2 – 200-pin PC2-3500 (667MHz) DDR2 SO-DIMM
    Er zitten nu 2 latjes in van 1 gb.
    Uit mijn overleden PC laptop heb ik 2 geheugenlatjes van 2gb kunnen recupereren, Nu zou ik willen weten of ik deze kan gebruiken voor de iMac.
    Op het etiket staat:
    2GB 2Rx8 PC2-5300S-555-12-E3
    En ik weet dus niet wat dat allemaal wil zeggen.

Gaat dit (optimaal?) werken in de iMac?

Sam

Bijdrager
    VlamMans

2Rx8 PC2-5300S-555-12-E3 Is een 200-pins SODIMM DDR2 module van 667 MHz.

In theorie zou dat dus moeten werken.

Bijdrager
    SeaTrue

Bedankt!

Als ik foutief ram in mijn computer steek, aldus niet volgens de vereisten (de ram werkt perfect); Kan er dan iets kapotgaan aan de computer? Of gaat die dan gewoon niet opstarten?

Bijdrager
    Triumph

Zal niet defect gaan. Als er direct een fout is dan hoor je de BOING niet, meestal een naar geluid, luide pieeeeep.
    En hij start verder niet op.

Bijdrager
    VlamMans

Bij mijn Macbook ging het scherm aan, maar liet niks zien (zwart, dus) en het sluimerlampje ging branden. Verder niks. Het zal je iMac niet beschadigen, omdat het op zichzelf niets kan.

Bijdrager
    Vinhelper

Vergelijk het met een fiets waar een andere ketting niet op de tandwielen past.

Zodra je gaat fietsen vliegt de ketting eraf, en kom je dus geen meter verder. De kans dat je in de sloot rijdt is dan maar zeer klein.

Bijdrager
    SeaTrue

merci voor jullie antwoord!
    Ik ga het vanavond eens uittesten.

Sam

Bijdrager
    strigoi
    Vinhelper op 17 januari 2011

Vergelijk het met een fiets waar een andere ketting niet op de tandwielen past.

Zodra je gaat fietsen vliegt de ketting eraf, en kom je dus geen meter verder. De kans dat je in de sloot rijdt is dan maar zeer klein. Of vergelijk het met een auto, als je er vierkante wielen onderstopt merk je vanzelf dat je niet vooruit gaat.:razz:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.