12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    kneiter

iMac 24" doet helemaal niets meer

Hallo,

Gisteravond heb ik mijn iMac 24″ uit 2007 in sluimerstand gezet. Vanavond weer proberen aan te zetten via toetsenbord maar geen reactie. Vervolgens met de aan-/uitknop maar ook toen ook helemaal niets. Ik heb inmiddels de stekkers gecontroleerd.

Als ik nu de powerknop indruk gebeurt er noppes nada, geen geluidje, helemaal niks. Zou het iets kunnen zijn als een defecte voeding of zekering of iets dergelijks en kan ik daar zelf nog wat aan doen? Tot aan vandaag nog geen enkel probleem met deze iMac gehad.

Rick

Inactief
    Anoniem

Dus de iMac staat nu compleet uit ..?
    ik neem aan dat je al een ander stopcontact heb geprobeerd ..?
    zo nee, probeer dat eens.

zo ja, als je de mac aanzet gebeurd er echt helemaal niks. (ook geen fan die eventjes aanslaat ?).

Bijdrager
    kneiter

De iMac krijgt inderdaad wel gewoon z’n stroom.
    Maar er slaat niks aan als ik de powerknop indruk, er gebeurt helemaal niets…

Bijdrager
    Vinhelper

Zit de stekker aan de achterkant van de Mac er wel goed in?

Stomme opmerking waarschijnlijk, maar anders zitten we straks alles af te gaan, terwijl we het simpelste vergeten zijn.:wink:

Bijdrager
    kneiter

Ik geloof dat ik die er ook al tien keer in en uit heb gedaan :slant:

Bijdrager
    dams1

als hij echt dood is, is dan de travo niet stuk? De vraag is of de hardware nog goed is?

Bijdrager
    kneiter

Dacht zelf ook al dat het misschien de voeding zou kunnen zijn.
    Ik denk dat ik ‘m morgen dus maar gewoon wegbreng ter reparatie.:sad:

Bijdrager
    billw

Hoi,

ik hoop het niet voor je maar mijn iMac is 2 mnd terug ook gestorven, stond ook in slaap staan en dan niets meer. Bij inspectie bij reseller werd duidelijk dat de logic board kapot was, 1100 euro!!!! om hem te maken, niet gedaan dus.
    Mijn machine was (maar) 28 mnd oud……………

Good luck.

Bijdrager
    kneiter

De iMac gaat vanmiddag naar een Apple Authorised Service Provider, hoop dat het meevalt! :ftim:

In tegenstelling tot wat er in mijn openingspost staat, gaat het om een iMac van maart 2008. Dus nu 32 maanden oud…

Bijdrager
    kneiter

Net bericht gehad, moederbord is kapot en moet worden vervangen…
    Toch vallen de kosten me nog wel mee, ik ben in totaal 430 euro kwijt.

Bijdrager
    kneiter

Da’s trouwens wel exclusief BTW.

Bijdrager
    kneiter

Gister de Imac opgehaald, alles is vervangen onder garantie! Dit terwijl ik géén garantie of AppleCare had, maar wel een coulance had aangevraagd.

Ik ben dus erg tevrederen over de service van Apple:cool:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.