19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Mrwhoopie

Imac 24" 3.06GHz komt niet uit slaapstand.

Mijn iMac is binnen geweest om een herstelling uit te voeren aan de HDD,vermits ik ook een macbook heb waar ik veel op werk,heb ik de iMac niet meer gebruikt,ik heb toen gewoon de backup van TC er terug opgezet.
    Nu merk ik al een tijdje dat de iMac gewoon vasthangt als hij in slaapstand gaat,het scherm is dus zwart als ik bij de mac aankom als ik dan met de muis beweeg zie ik mijn screensaver stil staan,aadrna komt de strandbal en dan kan ik enkel nog op de powerknop drukken om er weer leven in te krijgen.Iemand enig idee waar ik moet zoeken?

Bijdrager
    Vinhelper

Het is over het algemeen niet gebruikelijk om een backup terug te zetten op een ander apparaat dan waarvan de backup gemaakt is.

Ik denk dat je een Archiveer&Installeer moet uitvoeren om het probleem te verhelpen.

Iemand anders nog andere tips?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Hangt je Mac of gebruik je een draadloze muis die niet gevonden wordt in de slaapstand? De Bluetooth drivers updaten wil dan ook nog wel eens helpen.

Bijdrager
    Mrwhoopie

Neen hij hangt echt,want hij reageerd wel op de muis vermits hij van zwart scherm naar de bevroren screensaver gaat.

@Vinhelper maar wat is dan het nut van die backup dan kan je het enkel gebruiken als er aan je systeem niets verranderd is.

En hoe doe ik een archiveer en installeer?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Met de migratie assistent. Deze vind je in de map ‘hulpprogramma’s’…

Bijdrager
    Mrwhoopie

Dus de cd van SL erin en dan die functie selecteren?Ga ik dan ook iets verliezen?ik denk dan bv aan iPhoto bib en iTunes bib.
    De instellingen zijn dan weer allen standaard neem ik aan?

Bijdrager
    Vinhelper

Nee, de naam zelf het al.

Archiveer ==> behoud de bestanden van de gebruiker <== Installeer ==> plaats daar een nieuwe versie van het systeem bij.

Je kan Time Machine het beste gebruiken om per machine een backup te maken, en gaat er dan iets met de betreffende Mac mis, dan zet je de backup terug die bij die Mac hoort.

Geef ik met dat laatste nu antwoord op de goede vraag?:smile:

Bijdrager
    Mrwhoopie

Euhm ja….Maar ik enkel de HDD is dus vervagen geweest en ik dacht dat ik dan dus ook die TC backup kon terug zetten.Ik zal nog vlug even een Backup maken voor het geval dat…en dan ga ik dat eens proberen hier.
    Op hoop van zegen (heb hier altijd wat schrik voor),ben benieuwd hoe dit gaat aflopen :p.

Alvast hartelijk bedankt.

Bijdrager
    Vinhelper

Laat maar weten of het lukt.

Tot zover graag gedaan.:thumbsup:

Bijdrager
    Mrwhoopie

Ik heb gisteren die migratie assistent eens opogestart vanuit de map hulpprogrammas,ik zie echter de functie die hier besproken word niet staan,ik kan:
    een backup maken van deze iMac en die naar een andere zetten via FireWire
    Deze Mac terugzetten vanaf een tc bakup
    Deze iMac zetten zoals een andere iMac uit het netwerk.

Moet ik opstarten van de dvd van SL?want als ik dat doe heb ik enkel de mogelijkheid tot schijfhulpprogramma,of ik doe iets grondig mis.

Sorry voor deze stomme vragen,maar ik zie tussen het bos de bomen niet…

Bijdrager
    Vinhelper

Maar je vertelt er nu niet bij wat je doel moet zijn van de actie die je wil dat uitgevoerd wordt…

Om een antwoord te geven, moet ik dat wel weten.:wink:

Bijdrager
    Mrwhoopie

Ik zou gewoon SL opnieuw willen instaleren,maar het liefst natuurlijk zo dat mijn iphoto en iTunes nog intact zijn,en als het even kan zelfs zo dat alle programma’s er nog op staan….
    Zoals ik het begrepen had,kon ik door de dvd van SL te gebruiken,SL opnieuw laten instaleren en dat toch alles nog hetzelfde staat zoals de iMac nu is.Ale ja zo begreep ik het archifeer en instaleer:p

Bijdrager
    Vinhelper

Daarvoor hoef je alleen van de SL-dvd op te starten en dan alle stappen te volgen, dat is een ArchiVeer&Installeer.

De migratie-assistent gebruik je weer voor andere taken. Hoofdzakelijk zodra je een nieuwe Mac koopt, en het systeem van je oude Mac daarop wilt zetten komt dat misschien van toepassing. Voor eerdere systemen werd het vaker gebruikt.

Bijdrager
    Mrwhoopie

Ok,dan ben ik te vroeg gestopt….alweer maar eens bedankt :D,ik hou je op de hoogte.

Bijdrager
    Mrwhoopie

ok schiet mij maar om,maar het lukt mij niet,wat heb ik gedaan:

Opstarten via uw Mac OS X-installatie-cd 1 of -installatie-dvd. Als u verschillende Mac OS X-installatie-cd’s of -dvd’s hebt (bijvoorbeeld als uw computer geleverd werd met versie 10.3 en u hebt later 10.4 gekocht en geïnstalleerd), dient u de cd of dvd te gebruiken die het meest bij de reeds geïnstalleerde versie van Mac OS X past. Dat is meestal de nieuwste versie.

Doorgaans kunt u vanaf de schijf opstarten door deze in uw computer te plaatsen, opnieuw op te starten en de C-toets ingedrukt te houden. U kunt ook de schijf in de computer plaatsen en in het hoofdvenster voor de schijf op het installatie- of herstelsymbool klikken (waarna de computer vanaf de schijf wordt opgestart zonder dat u de C-toets ingedrukt hoeft te houden).

Kies uw taal. Het venster Welkom bij het Mac OS X-installatieprogramma verschijnt.
    Klik op Ga door. Het venster Belangrijke informatie verschijnt.
    Klik op Ga door nadat u de informatie gelezen of geprint hebt. Het venster met de Softwarelicentieovereenkomst verschijnt.
    Klik op Ga door nadat u de informatie gelezen of geprint hebt.
    Een overeenkomstblad verschijnt. Als u het eens bent met de licentieovereenkomst klikt u op Akkoord. Het venster Kies een bestemming verschijnt.
    Kies het volume waarop u wilt installeren.
    Klik op ‘Opties’. Het blad met installatieopties verschijnt.
    Selecteer Archiveer en installeer. Dit staat er bij mij dus niet,het enige wat daar staat bij mij is het gene wat ik zou willen laten mee instaleren rosetta,quicktime 7,…

Ik heb deze SL in de winkel gekocht want standaard stond er leopard op,mijn SL was een gezinspakket en ik veronderstel dus ook dat ik op deze dvd toch alle functies zou moeten hebben.
    moest het van enig belang zijn,op de dvd staat het volgende:

Install DVD
    Version 10.6
    2z691-6558-A

Ik word hier langzaam weemoedig van :'(

Bijdrager
    Vinhelper

Nog 1 keer voor de duidelijkste duidelijkheid:

[size=4]Je hoeft niets bijzonders te doen om Snow Leopard te installeren via het installatietype Archiveer&Installeer, volg gewoon de installatiestappen.[/size]

Hetgene wat jij hierboven hebt, is de procedure bij Leopard.

Bijdrager
    Mrwhoopie

Indd,dat klopt wat jij zegt,ik heb het zo gedaan en volgens mij is mijn probleem verholpen,ik ga hem heel de week aan laten staan en dan zal ik het rap weten:p
    Nogmaals merci…ik ben een tevreden man.

Bijdrager
    Vinhelper

Kijk, zo moeilijk was het dus helemaal niet.:wink:

Maar graag gedaan.:smile:

Bijdrager
    Mrwhoopie

Indd,maar zomaar een nieuwe instal doen…dan denk je toch dat hij alles wist,sorry het zal een laatste Windows-stuiptrekking geweest zijn.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.