4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    chonazz

iMac 24" 2008 HD upgrade: WD 2TB

Beste mensen,

Kan ik de interne harde schijf van m’n iMac 24″ uit 2008 upgraden naar deze Western Digital 2TB (7200RPM – 64MB). Ik heb al aardig wat rond gegoogled, maar wil toch 100% zekerheid alvorens ik naar de winkel loop om de schijf te halen.

Alvast bedankt.

Jonas

Bijdrager
    madcat

Als ik jou was zou ik voor de 5400 toeren gaan, de green, heb hem zelf ook ingebouwd en is lekker stil.

Tenzei je veel met video bewerking of andere hardeschijf intensieve zaken doet.

Bijdrager
    chonazz

Heb dit jaar 2 interne harde schijven versleten, dus wil vooral een die het langer volhoud, en hierbij de beste prestaties levert. Ik heb nog even rond gekeken en lees dat de Black te warm kan worden?
    Dit zou natuurlijk voor problemen kunnen zorgen, verder vind ik nog steeds nergens terug of deze schijf ook compatibel is met m’n iMac uit 2008.

Het gaat mij om het 2 TB model met 3gb/s, of het 1TB model met 6gbs/s. Het liefst zou ik voor de snelste gaan, maar dan met m’n iMac ook volledig gebruik kunnen maken van de snelheid, anders heeft het geen zin.

Moesten mensen ervaring hebben met 1 van deze Black schijven, hoe zit het met het geluid dat ze maken? Is dit meer dan de standaard 500gb schijf die ik in m’n iMac heb zitten?

Alvast bedankt.

Jonas

Bijdrager
    madcat

in die van mij zat een WDC blue, wat het midden model is.
    maar zoals ik al zei, als je snelheid belangrijk vind kies je voor black, temperatuur/geluid kies je voor green.
    maar om terug te komen op de vraag, de blue,black en green zijn allemaal compatible met de Mac. zelfs de nieuwe cluster indeling is voor OSX geen probleem. Echter zal de “snelle” maar op 3GB/s maximaal gaan, aangezien er maar een S-ATA II verbinding is.

Wat je ook kan doen is voor een externe kastjegaan, als de HD bevalt kan je het daarna inbouwen.
    spaart je weer wat werk en kan je het even uitproberen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.