5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    noxius

iMac 233MhZ zelf te repareren?

Op een iMac 233 MhZ machine krijg ik steeds dat het beeld vervormt (letter worden groter en kleiner), soms valt het beeld uit, en heel af en toe valt de computer zelf uit.

Een reperateur vertelde mij, via de telefoon, dat waarschijnlijk het logicboard moet vervangen worden en dat dit niet de moeite waard is.

Zou het zo kunnen zijn dat er ergens een draadje of connectie in de iMac zelf los zit? En waar zou ik dan op kunnen/moeten letten bij het openmaken?

groeten,

Juul

Bijdrager
    Tomaat

nou..aan je post te zien heb je vrij weinig kennis op dit gebied..

tja, je zou ‘m open kunnen maken en kijken of je zo iets los zit zitten ofzow..maar verder ook niet

en idd is een 233mhz machine niet echt de moeite meer waard om daar een nieuw moederbordje in te zetten..kun je waarschijnlijk voor het zelfde geld een snelle 2e hands iMac kopen…

Anyways..good luck:)

Bijdrager
    Lin

hier heb je een hand leiding http://www.wileytradegroup.com/imac_repair/imac.pdf maar denk dat je het kan vergeten. kan je er geen 2e scherm opzetten? o’ja kijk ff op tweedehandsmac.nl daar koop je er al 1 voor 150 euro
    dus bespaar je tijd

Bijdrager
    B3dd

Misschien zit het probleem in je analog/vidieo board kun je zelf haast niet doen van wege de crt = hoogspanning erg gevaarlijk.
    wat je kunt proberen is de imac zn buik er uit te halen gaat vrij simpel en de monitor connector er af halen en er een andere monitor erop zetten. dan weer opstarten en kijken oft werkt

misschien is het je flyback controller zoek maar opt net.

Bijdrager
    zakalwe

Ik heb hier nog wel 2 oude iMacjes staan, beide stuk, maar je mag ze komen ophalen voor onderdelen…Geheugen, HDs en cd-romspelers zijn al verwijderd helaas.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.