7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    casftw

imac 21,5" of een macbook pro 13"

ik zit heel erg te twijfelen of ik nou de macbook pro 13″ moet kopen of de imac 21,5″
    opzich heb ik niet perse een laptop nodig maar het is soms wel handig, maar
    een groot beeld is ook heel fijn om op te werken. Ik heb ook nog een lg scherm
    van 21,5″ dus het beeld maakt niet heel veel uit, is er nog een groot verschil tussen
    de computers zelf (processor, graphics, snelheid, etc.)?
    laat even een reactie achter wat jullie zouden doen.

Bijdrager
    GastonM

Als je echt geen laptop nodig hebt zou ik een iMac nemen. Er zit namelijk een groot verschil tussen de processors en videokaarten. Zo heeft de MacBook Pro ’13 een Dual-Core en de iMac ‘21,5 een Quad-Core die veel sneller is (dat betekent niet dat de Dual-Core in de MBP slecht is). Ook beschikt de iMac over een veel betere videokaart dan de MacBook Pro en beschik je over een groter scherm. Kortom, meer voor dezelfde prijs.

EDIT: Als je huidige computer nog voldoet zou ik persoonlijk nog tot april wachten met het kopen van een iMac of MacBook Pro, want dan komen er hoogstwaarschijnlijk nieuwe modellen die beschikken over de nieuwe Intel Ivy Bridge processors die weer een stuk sneller zijn. Bovendien krijgt de MacBook Pro behalve deze nieuwe processors waarschijnlijk ook een heel nieuw design en een scherm met een hogere resolutie (gebaseerd op geruchten).

Bijdrager
    casftw

Gastje8 20 minuten geleden #
    Als je echt geen laptop nodig hebt zou ik een iMac nemen. Er zit namelijk een groot verschil tussen de processors en videokaarten. Zo heeft de MacBook Pro ’13 een Dual-Core en de iMac ‘21,5 een Quad-Core die veel sneller is (dat betekent niet dat de Dual-Core in de MBP slecht is). Ook beschikt de iMac over een veel betere videokaart dan de MacBook Pro en beschik je over een groter scherm. Kortom, meer voor dezelfde prijs.
    EDIT: Als je huidige computer nog voldoet zou ik persoonlijk nog tot april wachten met het kopen van een iMac of MacBook Pro, want dan komen er hoogstwaarschijnlijk nieuwe modellen die beschikken over de nieuwe Intel Ivy Bridge processors die weer een stuk sneller zijn. Bovendien krijgt de MacBook Pro behalve deze nieuwe processors waarschijnlijk ook een heel nieuw design en een scherm met een hogere resolutie (gebaseerd op geruchten).

ik be van plan een van de twee in juni te kopen, is er iets zeker waar van die geruchten of is er nog niks bekend?

Bijdrager
    Soulshaker

Dual core of quad core , voor gewone gebruikers maakt dit niets uit
    90% van de software maakt gebruik van 1 core

Dus als je filmpjes aan het zien bent , of surfen op het internet en muziek op itunes
    Of een filmpje maken op imovie , maakt allemaal niet uit

Die software gebruikt een van die cores , de rest van de cores zit dan met zijn vingers te draaien

Dan ben je beter af met een Dual core met hogere kloksnelheid

Bijdrager
    CedricH

Als je al een goed extern scherm hebt zou ik zelf voor de MacBook Pro gaan. Die dingen zijn ook serieus snel en je hebt dan nog het voordeel dat je ermee op weg ook kan werken. Processor zal zoals Soulshaker zegt niet veel schelen, graphics zijn wel iets minder omdat de MacBook slechts een onboard Intel kaartje heeft maar als je geen games speelt merk je daar geen bal van. Als je geen zware programma’s gebruikt zijn ze even snel in het dagelijks gebruik.

Bijdrager
    RienMsc1

Bij dat LG scherm van 21,5″ past een mooie Dell: goedkoper, betere ervaring en betere klantenservice.Vergeet niet dat een MacBook Pro een ThunderBolt-poort heeft, dus dan moet je weer een extra verloopsstukje kopen.

Bijdrager
    CedricH

Dat van die betere ervaring met een Dell ben ik niet zo zeker hoor. De meesten die ik ken die een Dell gekocht hebben zeggen nooit meer!

Die schermen van LG zijn niet slecht overigens. Ik denk zelfs dat de iMacs ook schermen van LG hebben:razz:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.