8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Koetjesreep

iMac 21,5" Harde schijf

Weet iemand of de iMac een beperking heeft gezien een harde schijf.
    Ik wil graag deze harde schijf inbouwen maar ik weet niet of de cache van zo’n extern onderdeel een probleem vormt. Of kan gewoon elke harde schijf in een mac, zolang het maar SATA en 3,5″ max is?

Moderator
    unSOUND

De iMac kan overweg met schijven van [s]3 GB[/s] 3 TB, dus zolang de schijf qua afmetingen niet groter is dan een reguliere schijf zou het gewoon moeten kunnen.

Bijdrager
    Koetjesreep

3 TB bedoel je waarschijnlijk? Bedankt voor je reactie, dan ga ik hem bestellen:)

Moderator
    unSOUND

Ja, dat bedoelde ik… :sealed:

Bijdrager
    Type-R

Je moet wel zorgen dat je HDD Temperatuur-sensor óók voor een Hitachi is.
    Tijdens de garantie periode ging mijn Seagate schijf kapot (27″ hdd grumble), waarna ik een Hitachi schijf voor in de plaats terug kreeg.
    Lang verhaalt kort te maken, seagate-sensor snapte de hitachi niet en stuurde HHD-fan aan om op volle snelheid te draaien. (5k+ rpm).

Ze zijn Apple custom made, dus je zou er bij apple moeten aankloppen daarvoor

Moderator
    unSOUND

Wat een apart verhaal, de laatste keer dat ik een iMac open had liggen was de temperatuur-sensor nog gewoon een plakkertje die op de buitenkant van de schijf geplakt zat…

Bijdrager
    Type-R

Is sinds laatste gen iMac veranderd blijkbaar.

http://macs.about.com/od/faq1/f/upgrade-hard-drive-in-late-2009-imac.htm

Moderator
    unSOUND

Sorry, ik had mijn post al weg gehaald omdat ik ook net ontdekte dat het was veranderd… Bij de oudere versies was het gewoon een los plakkertje wat op de buitenkant zat…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.