4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Bas de Zwart

iMac 21,5" fusion late 2009 schermproblemen

Beste mensen,
    Mijn iMac wil niet meer opstarten. Zowel de SSD als de HDD zijn in orde, ik kan ze via de T modus benaderen via een mid 2007 iMac. De schijven zijn gezond!
    Het scherm bevriest in de opstartmodus, zowel normaal als in safe modus. Je ziet heel veel strepen met ruis, het Apple logo verschijnt, na 90% van het balkje stopt het hele proces.
    Via een USB stick Yosemite Recovery geprobeerd: 50% is leesbaar en normaal, de andere helft is verdeeld over een aantal onleesbare verticale balken.
    Wat nu? Kabeltje losgeschoten?
    PS hoe krijg ik via deze App een foto geplaatst? Met Safari op de iPhone krijg ik er geen foto in geplaatst.

Inactief
    Anoniem

Klinkt als een defecte videokaart…
    Kijk eens of dezelfde problemen ook spelen op een extern scherm

Bijdrager
    gsmaster

Inderdaad, deffecte videokaart. Mijn late 2009 is ook gestorven hieraan twee maanden terug.
    Tijd voor een nieuwe want herstellen zal tonnen geld kosten en zelfs op eBay kosten die kaartjes van toen belachelijk veel geld!

Bijdrager
    Bas de Zwart

Ik heb ecact hetzelfde probleem. Machine (iMac late 2009 21,5″ met Fusion) staat nu al een maand bij een reparateur in Utrecht. ATI Radeon 4670 schijnt defect te zijn. Ze zijn zeer zeldzaam dus reparatie wordt lastig. Toch zijn bij Aliexpress deze te koop maar ik dirf ze niet te bestellen.
    http://m.aliexpress.com/item/32496156083.html

Zou dit de juiste zijn?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.