3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    RayMenn

iMac (21" MMQA2N/A ) scherm iets wat scheef

Hallo onemorething-forum leden.

Ik ben nieuw met Apple (iMac) en dus ook nieuw op dit forum. Mocht mijn vraag hier niet passen, neem mij dan niet kwalijk.

Ik heb sinds een week een nieuwe iMac 21″, de “instap” van 1149 Euro. Geweldig apparaat (tot zover ik het aan het ontdekken ben). Echter viel het mij sinds een paar dagen geleden op dat het scherm ietwat scheef op zijn voet staat.

Links wat hoger, rechts wat lager. Het is echt een geringe 2-mm werk. Maar eenmaal ontdekt blijft het opvallen want de Mac staat namelijk in me computer bureau met boven en onder het scherm bureaubladen waardoor het opvalt dat die wat scheef staat (ja me bureau is recht).

Ik wil absoluut niet over komen als muggenziften, maar het is geen pakje boter die ik even koop,  ik heb toch enige tijd voor de iMac gespaard. Rest mij de vragen: hoort dit of niet, hebben meerdere dit, is het iets om mee terug te gaan of word hier niks mee gedaan? Als ik ruil, heb ik het bij de volgende dan ook?

Ik hoor graag uw ervaring en/of feedback. Hartelijk dank hiervoor.

Groeten,

Raymond

Bijdrager
    McPim

Joh, eerst dit en nu dit 😉… Scheef hoort natuurlijk niet, en 2mm is veel op de breedte van de iMac. Als het zichtbaar is en stoort zou ik ‘m omruilen. Dan moet je wel heel zeker weten dat ie echt scheef is. Niks geks te zien aan de onderkant van de voet (de kunststof strip)? Ik zou ‘m eens plat op z’n scherm leggen en dan heel nauwkeurig de afstand van de bovenhoek/rand naar de onderkant van de voet meten en kijken wat het verschil is aan beide kanten.

Binnen 14 dagen kun je ‘m gewoon omruilen voor een nieuwe zowel in de winkel als online. Ik heb hier net een wat oudere 21” gemeten en die is ook niet volledig recht (was me nooit opgevallen) maar het is minder dan een millimeter, ongeveer 0,7.

Bijdrager
    McPim

Het is trouwens best aardig als je – net als in dat andere draadje – nog even van je laat horen RayMenn 😉.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.