7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Logan Legend

iMac 21.5 vreemd geluid

Hallo
    Ik heb een iMac 21.5′ uit 2009 en bij het afsluiten krijg ik een heel raar geluid van de center van imac.
    het is zoals een bong en dan gaat uit. Ik had hiervoor Mac os x 10.8 vervolgens heb ik het down grade naar 10.6. vanaf toen begon de bong.
    ik heb middels weer naar moutain lion geupgrade maar de bong is gebleven.
    weet iemand hier raad op?

vraag 2
    bij mijn imac zit linksboven een heel lichte vlek, er moet wel even goed opgelet worden om het te zien en is alleen zichtbaar bij een witte achtergrond. wie weet hoe ik die vlek weg krijg? ik heb al de glas heel voorzicht losgemaakt en daaronder goed schoongemaakt. maar de vlek blijft. ik wil mijn imac verkopen voor 680 euro wil ik wel in orde hebben?

Bijdrager
    CedricH

Vraag 1: kan ik zelf niet op antwoorden. Ik vermoed dat je het niet over de start-up bong hebt? Die is namelijk normaal.

Vraag 2: dat is hier al eens eerder langs gekomen in een topic maar ik kan het niet onmiddellijk meer vinden. Het heeft iets te maken met de coating van het scherm als ik mij niet vergis en je kan die vlek zelf niet verwijderen. Ik heb er zelf ook “last” van en volgens mij waren er nog een aantal OMT leden die hetzelfde probleem hadden. Het enige wat je kan doen is de glasplaat van je iMac laten vervangen dacht ik.

Bijdrager
    Logan Legend

Bedank voor je reactie.
    Over de bong. Die is bij het afsluiten van imac. het is een zacht bong.

En over de lcd het is niet op de glas maar op de lcd zelf.
    Ik heb het geprobeerd om het schoon te maken. Maar de vlek blijft.
    Moet die naar de apple reparatie. Zo ja hoeveel ben ik kwijt dan?

Bijdrager
    bjorngra

Mijn 27″ i7 iMac gaat terug naar Apple. Ik heb elke 8 seconden een licht tik geluidje in de linksonder in het scherm. Binnen 14 dagen krijg ik gewoon een nieuwe. Wel netjes. Maar dat mag ook wel voor zoveel geld.

Bijdrager
    Logan Legend

Ik wou dat ik terug kon naar apple maar lukt niet want ik heb het via marktplaats gekocht.
    Maar ik wil het zelf nu ook verkopen het is toch waard als ik het rond de €700 verkoop.
    Of wil ik het ruilen tegen een macbook pro?
    Hebben jullie tips voor me?

Bijdrager
    bjorngra

Hier kun je kijken wat je machine ongeveer waard is.
    http://www.mac2sell.net

Bijdrager
    Logan Legend

Ik heb na gekeken en kom op 710 € maar met zo lichte vlek dan zal het toch voor €680 waard zijn

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.