13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    El Pablo 10

iMac 2019 + extra scherm

In april dit jaar heb ik een nieuwe iMac 27 inch gekocht. Ik wilde hier ook mijn tweede scherm op aansluiten, welk een HDMI ingang heeft. Ik had al een kabel die de omzet maakte van mini display naar HDMI, dus kocht ik gelijk een tussenstuk om de overgang te maken van de USB-C naar mini display. Toch werkte dit niet. Op mijn externe scherm kreeg ik geen beeld, helemaal niets.

Ik dacht dat het misschien lag aan mijn scherm dat voor dit nieuwe type iMac te oud zou zijn, dus ging ik op pad om een nieuw scherm te kopen. Echter, de verkoper in de winkel zei dat het voor de nieuwe types iMac voorlopig niet mogelijk is om een extra scherm aan te sluiten! Ik dacht, toch maar even navragen in de officiële Apple store. Daar wist men echter van niets.

Dus, wat is het nu?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 dagen, 14 uur geleden door  El Pablo 10.

Bijdrager
    KarelWillem

How to:

Bijdrager
    TheBigZ

Je kunt zeker een tweede scherm op je iMac aansluiten.

https://everymac.com/systems/apple/imac/specs/imac-core-i5-3.0-27-inch-aluminum-retina-5k-early-2019-specs.html

This model can simultaneously support the internal display at full native resolution and up to

– one 5120×2880 (5K) external display at 60 Hz with support for one billion colors;

– two 3840×2160 (4K UHD) external displays at 60 Hz with support for one billion colors;

– or two 4096×2304 (4K) external displays at 60 Hz with support for millions of colors.

It supports both extended desktop (second workspace) and video mirroring (internal display duplicated on the external display) modes.

Welke extra monitor heb je precies? Heeft die ook een DisplayPort ingang?

Bijdrager
    El Pablo 10

@karelwillem: thanks, maar een scherm aansluiten lukt nog net;-)

@thebigz: ik heb zonet maar even een nieuw gekocht, deze moet vast wel lukken, want is met USB-C 3 poort:

https://www.bol.com/nl/p/samsung-curved-full-hd-monitor-27-inch-lc27h800fcu/9200000080157416/?s2a=

Bijdrager
    TheBigZ

Een 27” scherm met FullHD resolutie? Weet je zeker dat je dat wil hebben?

https://tweakers.net/pricewatch/903609/samsung-lc27h800fcu-zwart/specificaties/

Bijdrager
    TheBigZ

Moderator
    Night

Full HD op een 27″ scherm? Dat is geen vooruitgang. Dan moet ik TheBigZ toch gelijk geven. Voor ongeveer hetzelfde geld zijn er prima 4K schermen verkrijgbaar…

Bijdrager
    KarelWillem

<p class=”cite”>El Pablo 10 op 13 juli 2019 om 14:29</p>
    @karelwillem: thanks, maar een scherm aansluiten lukt nog net…

Het was dan ook meer het antwoord op:

….Echter, de verkoper in de winkel zei dat het voor de nieuwe types iMac voorlopig niet mogelijk is om een extra scherm aan te sluiten!…

Bijdrager
    Jelle

Op zich is een Full HD scherm als extra scherm prima toch? Ik kan me voorstellen dat @el Pablo 10 speciaal voor het gebogen scherm gevallen is. De andere twee zijn normale monitoren. Zelf maak ik gebruik van één Full HD scherm en ik vind het er heel mooi uit zien. Het is natuurlijk maar wat je gewend bent.

• Deze reactie is gewijzigd 4 uur, 45 minuten geleden door  Jelle.

Moderator
    Night

….Echter, de verkoper in de winkel zei dat het voor de nieuwe types iMac voorlopig niet mogelijk is om een extra scherm aan te sluiten!…

Dat is natuurlijk zware onzin. Op élke ‘platte’ iMac kun je een tweede scherm aansluiten, van de allereerste witte tot de 2019 modellen en iMac Pro.

Bijdrager
    TheBigZ

Jelle op 15 juli 2019 om 16:10

Ik kan me voorstellen dat El Pablo 10 speciaal voor het gebogen scherm gevallen is.

Dan zou ik liever deze kopen:

https://tweakers.net/pricewatch/1302446/samsung-lu32r590c-zwart.html

Bijdrager
    El Pablo 10

Waarom raden jullie het scherm af dat ik gekozen heb? Omwille van de mindere beeldkwaliteit? Want daar ken ik eigenlijk weinig van af. Ik heb vooral gekeken naar de mogelijkheid om USB-C 3.0 aan te sluiten…

Moderator
    Night

4K heeft een hogere resolutie dan HD en geeft dus een scherper beeld. Aangezien de iMac 2019 zelf een 5K scherm heeft, ga je dat verschil in scherpte wel degelijk zien. En je er waarschijnlijk op den duur zelfs aan ergeren.

Er zijn voldoende 4K schermen met USB-C of Thunderbolt aansluiting om een goede keuze uit te kunnen maken.

Maar om even terug te komen op je openingspost. Je geeft aan dat je al een (HDMI) scherm hebt, maar deze niet aangesloten krijgt. Je moet gewoon een TB3/USB-C) naar HDMI koppelstuk hebben. Geen displayport (tenzij je monitor een display port aansluiting heeft, want dan verdient dit de voorkeur, natuurlijk. Maar dan moet je een Thunderbolt 3 / USB-C naar Mini Display Port adapter gebruiken)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.