7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    vanillekoko

iMac 2014 strepen in beeld en muis raar?! + Garantie vraag

Hi,
    Ik heb een iMac 21,5 medio 2014, vrij nieuw dus eind december gekocht.
    Vanaf het begin vind ik de muis al raar werken, de “knopjes” lijken wel losjes te zitten, mijn vorige magic mouse was steviger.
    Ook vanaf het begin heb ik strepen in mijn scherm precies op het moment als ik op sluimerstand druk.
    Deze strepen zie ik ook vaak als ik bv mails lees oid.
    Als ik de iMac op start zijn de hoeken van het scherm wat lichter, is dit normaal?
    Ik heb het PRAM en NVRAM al gereset dit lost het niet op.

Ik heb natuurlijk nog garantie maar dacht vraag het even hier misschien is iets wat ik zelf kan oplossen. (ben bang van niet)
    De iMac is gekocht bij Media markt en die geven in hun voorwaarden al aan het te willen repareren, weet iemand hoelang ik de iMac dan ongeveer kwijt ben?

Bijdrager
    vanillekoko

De strepen zitten trouwens vaak boven in het scherm maar soms ook in t midden.
    En als de iMac uit de sluimerstand komt is hij eerst donker en vervolgens binnen 2/3 seconden spingt hij lichter.

Bijdrager
    SMTR
    vanillekoko op 25 januari 2015

Ik heb natuurlijk nog garantie maar dacht vraag het even hier misschien is iets wat ik zelf kan oplossen. (ben bang van niet)

Ben ook bang van niet.

De iMac is gekocht bij Media markt en die geven in hun voorwaarden al aan het te willen repareren, weet iemand hoelang ik de iMac dan ongeveer kwijt ben?

Reken op 2 tot 3 weken, dan kan het alleen maar meevallen.

Moderator
    Night

De lichte hoeken zijn normaal. De rest absoluut niet. Direct om laten ruilen.

Bijdrager
    SMTR
    Night op 26 januari 2015

Direct om laten ruilen.

Dat is niet iets wat je kunt eisen, je moet de verkopende partij in de gelegenheid stellen het probleem binnen een redelijke termijn te verhelpen. De verkoper bepaalt of er gerepareerd of vervangen wordt, niet de klant.

Bijdrager
    vanillekoko

Nee inderdaad je kan het niet zomaar omruilen.
    Maar ik heb gister even op mijn MacBook pro gekeken en als ik die in sluimerstand zet zie ik ook 2 seconden die strepen net voordat t scherm daadwerkelijk in sluimerstand gaat.
    Lijkt me sterk dat ze beiden kapot zijn?
    Ga vanmiddag ook even in de winkel vragen.
    Mag hopen dat ze de muis wel gelijk omruilen.

Bijdrager
    SMTR
    vanillekoko op 26 januari 2015

Mag hopen dat ze de muis wel gelijk omruilen.

Reken er maar niet op.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.