6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Maccie23

iMac 2013 heel erg traag

Hallo, wij hebben sinds 2013 een iMac , maar hij is sinds een tijdje heel traag, echt heel traag. Valt bijna niet mee te werken. Weet iemand hoe dit komt en hoe ik het op kan lossen? (2,7GHz intelcore i5, 8GB 1600MHz DDR3,1536 Intel Iris Pro videokaart)

Bijdrager
    TheBigZ

Eerst een EtreCheck report maken en hier plaatsen: http://etrecheck.com

Daarna wachten op alle reacties die een SSD gaan adviseren.:-)

Bijdrager
    Shmoo
    Bijdrager
    fixar

Waarschijnlijk draait de iMac in kwestie inmiddels de veeleisende 10.12 of 10.13?

2 opties:

– Of de harde schijf is gewoon traag

– Of de harde schijf is extra traag omdat ie aan zijn einde is

—–
    Maar het kan ook geen kwaad om de Mac na te kijken op eventuele aanwezige (vertragende) Malware middels Malwarebytes (gratis voor incidenteel gebruik)

Bijdrager
    KarelWillem

Afhankelijk natuurlik van wat je meestal op die iMac doet, zou zelfs met een langzame harddisk (5400 rpm werden in dit model ook geleverd) dat ding niet onwerkbaar traag moeten zijn.

Normale handelingen (beetje Internet, briefje schrijven, fotootje openen) zou met ‘normale’ snelheid moeten plaatsvinden.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Staat hij altijd aan, of start je hem regelmatig opnieuw op? Mijn ervaring met m’n eind-2012 iMac en 10.12 is dat, als de computer meer dan een maand of zo aanstaat, soms het geheugen volloopt (en ik heb 16 GB) waardoor de computer zo langzaam als wat wordt. Stoppen en herstarten van veeleisende programma’s (alles van Adobe, Safari met een berg tabbladen open — die kosten ook 100+ MB elk — en meer van dat soort spul) helpt meestal, maar soms is de enige oplossing om opnieuw op te starten.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.