7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    jamesbluewebsites

iMac 2013 Iris Pro?

Beste community,
    Wie weet er iets over de nieuwe intergrated graphics?
    Ik heb gehoord dat het een beetje en stapje terug is, maar ik zou graag jullie ervaringen willen weten.
    Dingen zoals
    – fps bij wat games
    – wat kan het wel en wat kan het niet
    – wanneer zou iemand voor het 1500$ model gaan?
    Dank;)

Bijdrager
    TheBigZ

http://www.macworld.com/article/2050353/imac-review-modest-gains-for-the-new-entry-level-haswell-imac.html

The Iris Pro integrated graphics was impressive in some tests and disappointing in others. The new iMac posted a 9 percent higher frame rate in Portal 2 tests over last year’s entry-level iMac with discreet Nvidia GeForce GT 640M graphics. The Iris Pro mopped the floor with the 640M in Cinebench r11.5’s OpenGL test, with 52 frames per second on the new model versus 35.6 frames per second on last year’s iMac. The new iMac also beat out last year’s 2.9GHz 27-inch model, with a 30 percent faster OpenGL frame rate in the same Cinebench test. Cranking up the resolution and settings in Portal 2, we saw the new iMac’s frame rate drop to a very playable 33.4 frames per second. However, the same high resolution Portal 2 test on a 2012 2.9GHz 21.5-inch iMac produced frame rates of 62.9 frames per second.

In the course of our testing, Maxon updated their Cinebench to version r15. The tests are more taxing, and while r15’s results can’t be compared with r11.5’s, comparing the new benchmark’s scores across systems shows a dramatic shift in the performance balance with last year’s 2.9GHz iMac posting 47 percent higher frame rates than the new iMac.

Bijdrager
    jamesbluewebsites

Dus lichte tasks gaan perfect, maar als het een beetje zwaar is dan gaat het allemaal wat langzamer

Bijdrager
    Nikita

Klinkt als een heel capabele videochip, eerlijk gezegd.

Bijdrager
    FloorvN

Het is en blijft een integrated chip, daar moet je nog steeds rekening mee houden !
    Het is geen dedicated…

Bijdrager
    jamesbluewebsites

Maar is het goed om wat lichte games (minecraft, cod4 lowest settings, total war) mee te spelen?

Bijdrager
    Nikita

Ik speelde COD4 volgens mij op m’n MacBook Pro met de GeForce 320M chip. Ging prima, dus met zo’n Iris Pro zal het ook wel draaien.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.