30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 175)
  • Q:
    Bijdrager
    Nivard

iMac 2012

Heey,

Aangezien ik al even wacht op de volgende generatie iMac, dacht ik om maar eens een topic te maken.

Volgens de statistieken is het weer bijna tijd voor een update Link
    En ik hoor zo maar weinig over de volgende iMac, denken jullie dat Apple wacht op de nieuwe processors van Intel?
    Meestal merk je voorafgaande aan een lancering dat er veel geruchten zijn zoals dat nu is met de iPad.

Wat voor veranderingen verwacht je in de nieuwe iMac?

Nivard

Bijdrager
    INCTRL

7000 HD Radeon kaartje
    Tv kaartje erin met Siri functie
    Ivy Bridge Intel CPU’s
    standaard met 8 GIG en 6 GIG intern

Tja zo voorspelbaar.

De vraag is echter veranderd er na 3 jaar eens wat aan het design? En dat betwijfel ik.

Bijdrager
    ramrod

Hoop op weer een 24″ versie , 27 is me te groot en 21″ te klein …..

Bijdrager
    INCTRL

Dat snap ik nou niet echt. De voet van een 27 inch van een imac is net zo ‘groot’ als een 24 inch en een 21 inch. Dus past op elk formaat bureau of tafel.

De breedte van het beeldscherm verschilt dan alleen. Zit je dan in een boekenkast te werken die te smal is ofzo waar je net 3 inch niet in kan stoppen?

Ik kan hier ech geen vat op krijgen als ik verhalen lees over ’27 inch is te groot’.

Bijdrager
    jesper211232

@INCTRL

Mischien vinden mensen het niet fijn om achter zo’n groot beeldscherm te werken…

Ik wacht ook op de volgende imac, laatst ook gekeken, op mac rumors buyerguide en het is bijna zover lijkt mij.
    15 Mei krijg, ik mijn 27” imac hopelijk een nieuwe generatie

Bijdrager
    ramrod

> Ik kan hier ech geen vat op krijgen als ik verhalen lees over ’27 inch is te groot’.

Dat hoeft ook niet , ik vind 27″ te groot om er op te werken en daar gaat het om , heb een paar keer achter een 27″ gezeten , vind het niet fijn , mag dat ….?

Bijdrager
    Flesh

Jep, ik wacht er ook op. Gemiddelde voor een update is 273 dagen, laatste twee kwamen uit na 280 dagen. We zitten nu op 282 dagen. Op macrumours forum lees ik dat veel mensen verwachten dat hij pas komt wanneer Intel Ivy Bridge lanceert (geloof ik), en dat zal nog even duren (weet niet precies, dacht maart/april). Kan echt niet wachten in ieder geval.

Ikzelf hoop op een nieuwe design, liefst precies zoals de Apple Thunderbolt Display. En bij de 27” standaard 8GB ram + goedkopere SSD of in ieder geval standaard 2TB. Betere videokaart is ook gewenst! :thumbsup:

Bijdrager
    Haike
    INCTRL op 09 februari 2012

Dat snap ik nou niet echt. De voet van een 27 inch van een imac is net zo \’groot\’ als een 24 inch en een 21 inch. Dus past op elk formaat bureau of tafel.

De breedte van het beeldscherm verschilt dan alleen. Zit je dan in een boekenkast te werken die te smal is ofzo waar je net 3 inch niet in kan stoppen?

Ik kan hier ech geen vat op krijgen als ik verhalen lees over \’27 inch is te groot\’.

Meestal werk je met het scherm… niet met de voet…

Bijdrager
    Nivard

Ik ben wel van mening dat het verschil tussen de 2 modellen op dit moment wel groot is.
    24″ vind ik een mooie maat, alleen vind ik dit model niet zo mooi, de grootte aluminium rand.
    Ik zou op dit moment vanwege het geld toch gaan voor een 21,5″, ook al is de resolutie van de 27″ wel echt heel mooi.

De iMac is iig toe aan een werkgeheugen upgrade (6/8 GB minimaal), en natuurlijk is een grotere HD ook welkom (wat volgens statistieken ook vrij realistisch is omdat er tot nu toe bij iedere nieuwe model ook een HD upgrade kwam) Link

Ik hoop niet dat ze besluiten te wachten op de nieuwe Ivy Bridge CPU’s, want ik verwacht ze niet zo snel.
    Ook al heeft Apple samen met Intel als enige op dit moment de Thunderbolt poort, wie weet werken ze weer mooi samen.

SSD – lijkt me ook super mooi, maar verwacht het zeker niet als standaard.
    Siri – zou leuk zijn maar in Nederland verwacht ik niet dat het veel gebruikt wordt

Bijdrager
    TheBigZ

De iMac 2012 (de eerste nieuwe iMac zonder DVD-drive) verschijnt begin mei. Als ik Tim moet geloven.:wink:

Bijdrager
    Nivard

Dat is nog wel even, dat is dan ongeveer 1 jaar nadat de laatste iMac is gelanceerd.
    Het zou natuurlijk kunnen, rond die tijd komen ook de nieuwe CPU’s uit naar verwachting.

Maar moet er ieder jaar wel een nieuw CPU in?
    Andere hardware upgrades snap ik wel zoals het werkgeheugen en de HD.

Zonder DVD-drive is een ook wel waarschijnlijk door de komst van de Mac App store.

Bijdrager
    Flesh

Wat ik dan hoop is standaard een 128GB SSD, en dan met gewoon 1TB erbij in plaats van de superdrive.

Bijdrager
    INCTRL

ramrod 22 uur geleden #

Voel je niet zo aangevallen met je “mag dat?

” Je doet net alsof ik jou iets verbiedt. Ik vroeg het alleen maar.

Bijdrager
    INCTRL

@INCTRL jesper211232 22 uur geleden #

Mischien vinden mensen het niet fijn om achter zo’n groot beeldscherm te werken…

Nooit aan gedacht dat een groter beeldscherm minder fijn zou kunnen werken. Daarom vroeg ik het ook en is nu dus helder.

Merci

Bijdrager
    INCTRL

Nivard 21 uur geleden #

Dat is nog wel even, dat is dan ongeveer 1 jaar nadat de laatste iMac is gelanceerd.
    Het zou natuurlijk kunnen, rond die tijd komen ook de nieuwe CPU’s uit naar verwachting.

Maar moet er ieder jaar wel een nieuw CPU in?
    Andere hardware upgrades snap ik wel zoals het werkgeheugen en de HD.

Elk nieuw jaar een nwe cpu erin is ook flauwenkul in princiepe. Maarja, vroeg jij je dat ook in mei 2011 af toen de 2e generatie i cpu’s van intel erin werden gestopt? Zo kan je elk jaar wel blijven afvragen.

Bijdrager
    KarelWillem
    INCTRL op 09 februari 2012

…De breedte van het beeldscherm verschilt dan alleen. Zit je dan in een boekenkast te werken die te smal is ofzo waar je net 3 inch niet in kan stoppen? …

Het is een diagonaal-meting.
    Dus niet alleen de breedte, maar ook de hoogte verschilt.

Om precies te zijn; de totale hoogte is 6,6 cm meer.
    De breedte meer dan 12 cm en en de diepte 2 centimeter.

Als ik op mijn bureau een 27″ neerzet, zit ik er te dicht op en wordt het tenniswedstrijd-kijken.
    En draait mijn dubbelfocus overuren om te focussen tussen boven- en onderkant.

Bovendien heb ik een schuin plafond, waardoor de bovenkant van de monitor weinig lucht meer krijgt.

Daarom dus…

Bijdrager
    Nivard

21″ en 27″ zijn beide mooie producten van Apple, de ene vindt de 21″ prettiger de andere de 27″.
    Ik zou kiezen voor 21″ omdat ik de 27″ te groot vindt, heb namelijk niet een super grote kamer. Maar ook zeker het prijsverschil tussen 21″ en 27″ vind ik groot ook al betaal je voor 27″ toch een goede prijs voor zo een resolutie.

Touchscreen is ook een gerucht waar al lang over gesproken word.
    Vinden jullie het een toevoeging of gaan de Mac en de iOS apparaten zo te veel op elkaar lijken?
    Ik zou het namelijk wel een leuke functie vinden, ik weet alleen niet of ik het zou gebruiken.

Bijdrager
    jesper211232

Ik vind zelf de 27” fijner werken ( in de winkel ) dan de 21,5”

Ik krijg mijn imac op 15mei dat word dan de 27” versie ik heb een redelijk grote kamer, en een best groot bureau, dus de ruimte past erbij.
    Alleen vraag ik me af wat KarelWillem zegt: dat je op je mac zit, niet de hele tijd je nek moet draaien om alles te zien…

(of zal ik tog gaan voor de ipad 2/3 en een imac 21,5”)
    ik werk nu elke dag op en windows pc een 24” beeldscherm

Bijdrager
    TheBigZ

Je ziet niet dichter op een 27″ dan op een 21.5″ iMac. De schermen van beide Macs hebben ongeveer dezelfde pixeldichtheid. Om van de linkerkant van het scherm naar de rechterkant te kijken moet je voor de 27″ dus iets meer (25%) je nek draaien dan bij de 21.5″. Dat bedoelt KarelWillem.

Bijdrager
    INCTRL

moet je voor de 27″ dus iets meer (25%) je nek draaien dan bij de 21.5″. Dat bedoelt KarelWillem.

Hilarisch:grin:

Bijdrager
    Afroman
    ramrod op 09 februari 2012

Hoop op weer een 24″ versie , 27 is me te groot en 21″ te klein …..

De 21,5 inch heeft dezelfde resolutie als de 24 inch, dus….

Bijdrager
    ramrod

Wel de zelfde resolutie maar niet de zelfde afmeting , kijkt toch anders .

Bijdrager
    SanderTreur

Ik wil een nieuwe 27″ iMac kopen, ik twijfel zeer of ik wacht of ‘m nu koop.
    Belangrijk voor mij is wanneer hij komt (als dat niet binnen een maand gebeurt duurt ’t me te lang) en of het wel ’t wachten waard is. Wat zouden jullie doen? Ik doe veel met videobewerken (Final Cut Pro X e.d.).. nu kopen of wachten?

Bijdrager
    TheBigZ

@Sander: Deze vraag wordt natuurlijk vaak gesteld. En er is een standaard antwoord op. Maar dat zal ik nu niet geven.

Het duurt nog zeker tot eind april, begin mei voordat de nieuwe iMac uitkomt. Als je niet zo lang wilt wachten kun je nu kopen. Verder zitten we in de Tick van Intel (shrink) wat betekent dat de nieuwe iMac niet aanzienlijk sneller zal worden dan de huidige, maar wel zuiniger. (Sandy –> Ivy)

Dit alles natuurlijk onder voorbehoud, mijn glazen bol is even goed/slecht als die van de andere deskundologen.

Bijdrager
    SanderTreur

In dat geval denk ik dat ik dat ik ‘m gewoon ga kopen. Ik gooi d’r toch 16GB RAM in dus ik denk niet dat ik ervan zal balen dat ie “traag” o.i.d. is.

Bijdrager
    tm-r

Sander, wees dan wel zo slim om die 16GB zelf achteraf erin te gooien:)

Bijdrager
    SanderTreur

Uiteraard, ik koop vier stuks van deze.

Bijdrager
    stavos
    SanderTreur op 13 februari 2012

dus ik denk niet dat ik ervan zal balen dat ie “traag” o.i.d. is.

Als je nu een iMac koopt, wordt die niet ineens langzamer wanneer er nieuwe iMacs uit zouden komen. :sarcastic:

Bijdrager
    SanderTreur

@Stavos,

laat ik het anders formuleren:

“dus ik denk niet dat ik ervan zal balen dat ie veel trager dan het nieuwe model is (en ik dus een miskoop o.i.d. gedaan zou hebben)”

Bijdrager
    stavos

Dat snap ik wel, vandaar ook de smiley in mijn vorige post..:lol:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 175)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.