7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    ibart84

iMac (2012) loopt vreemd vast…

Ik heb sinds 1 maand een rare vastloper maar ik hoop via deze weg dat het een bekende is.

Soms, meestal uit het niets eigenlijk krijg ik ineens een Marble of Death, begint altijd met de app die ik op dat moment open heb maar al binnen 10 seconden loopt de rest ook helemaal vast incl de finder. Niets werkt meer en dan gaan ineens de fans blazen, begint rustig maar na paar seconden gaan ze op volle toeren.

Mijn gok gaat uit naar problemen met de videokaart maar dat kan ik niet matchen met mijn game gedrag want soms als ik uren game gebeurt het niet en juist vaak op de rustige momenten loopt die vast. Overigens is dit fenomeen nog geen enkele keer voorgekomen binnen windows waar ik redelijk vaak op zit. Daarom denk ik ook niet dat het met de hardware te maken heeft.

Misschien simpele system reboot?

Wie kan mij helpen?

Bijdrager
    Hansi2124

Log eens in als een standaard gebruiker (zie Systeemvoorkeuren) en kijk dan of het probleem zich daar ook voordoet.

Bijdrager
    ibart84

Kan het proberen maar soms heb ik er 2 dagen geen last van en soms 6x in 1 dag dus weet niet of dat het kan zijn. Daarnaast weet ik het pas zeker na paar dagen dan.

Bijdrager
    Hansi2124

Dan kom je na een paar dagen in dit topic weer terug.:wink:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik heb enkele jaren geleden iets soortgelijks gehad. Een safe-boot heeft toen geholpen gevolgd door een normale.

Bijdrager
    friesappeltje

Die safe boot heeft bij mij ook geholpen!

Bijdrager
    App-ie

Ik denk ook dat een safe boot een safe bet is…
    Ook kun je proberen vanaf een andere installatie te werken.
    Installeer daartoe OS X op bijv. een externe HD

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.