11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    nickdw

iMac 2011 upgraden of vervangen?

Ik wil mijn med 2011 iMac upgraden of vervangen. Ik gebruik geen zware programma’s maar merk wel dat nieuwe OS El Capitan langzaam is!

Heb nu een 2,7 GHz Intel core i5 4 GB 1333 MHz DDR3 erin zitten. Ik zat te denken om volgend jaar mijn iMac te vernieuwen. Nu vraag ik mijn af of het upgraden van geheugen naar 8GB helpt of ssd erin zetten. Of misschien beide? Iemand met ervaring hiermee?

Alvast bedankt:)

Bijdrager
    makoe

Als je alleen de ssd plaatst ben jij weer klaar voorlopig. Als je niet veel zware toepassingen draait is 4 gb voldoende. Maar ja, als je toch bezig bent kun je 8gb meteen plaatsen. Ben je helemaal klaar voor de toekomst. Daar heb je geen nieuwe Mac voor nodig.
    Ik heb geen ervaring met het plaatsen van een ssd in een iMac, schijnt wel wat werk te zijn. Kijk maar eerst op ifixit of je dit kan en wil.

Mocht je hem gaan vervangen straks dan heb je met deze upgrade al meteen voor meerwaarde gezorgd.

Bijdrager
    bbqwerty

Ooit eerst mijn Macbook pro 13” uit 2012 uitgebreid met 4 extra gb RAM geheugen, toen vond ik dat al een heerlijk verschil. Maar na vorig jaar een SSD erin gezet te hebben, is dat verschil van RAM (wat ooit echt als een flinke boost voelde) als een inimini upgrade in het geheugen verplaatst.

Een SSD erin is echt een verademing. Volgens mij heb je tegenwoordig voor onder de 100 euro een schijfje van 120 GB of zelfs 250 GB en echt, hier krijg je geen spijt van. Bouw nu vrije regelmatig SSD’s bij vrienden en kennissen in, die geloven bijna niet hoe groot het verschil is.

Bijdrager
    TheBigZ

Er kan maximaal 4x8GB geheugen in jouw iMac.

Als je er 2x8GB (€100) bijplaatst kom je op 20GB totaal. Je zult het verschil merken.

http://tweakers.net/pricewatch/299915/corsair-cmsa16gx3m2a1333c9.html

Bijdrager
    Henk Jan de Bruijn