5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    jan_j

Imac 2011 of 2012

Ik ben student en ga komend jaar cross-media studeren. Ik ben al trotse eigenaar van een macbookpro 13″ 2010 maar wil voor de komende jaren een krachtig(er) systeem aanschaffen. De Imac 27″ (i7,etc) spreekt me enorm aan en ik ben niet bang van het prijskaartje dat er aan vast hangt.
    De enige grote vraag die ik mezelf nog stel is zou ik wachten op komend model (2012?). Ik heb al namelijk zaken horen paseren die me wel aan spreken zoals verbeterende schermen etc.maar er zaken die me dan weer doen afschrikken zoals (experimenteel) touchscreenschermen op imac’s.
    Voor jullie misschien een veelgestelde vraag maar hoop er toch goed advies van te krijgen.

Bijdrager
    koenvisser

Reken maar geen retina schermen voor de iMac, die productie kosten zijn daar nog véél te hoog voor. De touchscreens voor iMacs zitten als sinds 2007 in de geruchtenmolen, en er is maar 1 patent voor aangevraagd dus dit hoef je niet te verwachten.

Ga je in februari of augustus studeren? Apple komt meestel rond het midden van het jaar met een nieuwe generatie, dus het ligt eraan wanneer je gaat beginnen en of je hem direct nodig hebt.

Bijdrager
    TheBigZ

Als je geen haast hebt, gewoon wachten tot april 2012. Dan komen de nieuwe generatie Intel CPUs (“Ivy Bridge”) op de markt, en zeker ook updates van de iMac en de MacBook Pro.

Bijdrager
    IBram15

Ik denk niet dat er grote veranderingen zullen zijn qua design, en zeker geen touchscreen! Als je de tijd hebt kan je altijd wachten. De huidige modellen zijn nog snel genoeg, en zullen denk ik ook zeker voldoen.

Bijdrager
    jan_j

Dankje voor de snelle reactie’s!
    Ik heb nog best tijd zat maar wilden het goed van te voren weten. De studie’s beginnen pas eind augustus begin september. Tijd genoeg voor te kiezen. Dan zal ik wachten tot de 2012 modellen op de markt komen en dan laat ik er direct 1tje bestellen. Al een geluk dat die touchscreens er dan waarschijnlijk niet komen want dat vind ik niet echt de moeite om extra te gaan betalen.
    met vriendelijke groet
    Jan

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.