10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    ikbenkenobi

iMac 2011 grafische kaart update

Weet iemand toevallig hoe ik de drivers van mijn grafische kaart in mijn iMac 2011 kan updaten?
    Het gaat om een AMD Radeon HD 6770M 512 MB. Is dit updaten iets wat je zelf handmatig moet doen of kan dit bijv. ook door de systeem update van de iMac zelf? Ik ben geen technicus dus ik weet ook niet of dit updaten wel echt nodig is.

Op de site van AMD zelf wordt ik niet veel wijzer.

Bijdrager
    fixar

Dit is niet nodig.

Wat is de aanleiding dat je denkt dat dit nodig is?

Bijdrager
    Shmoo

Als die grafische kaart een update nodig heeft dan regelt Apple dat wel via de software updates het is juist de bedoeling dat je met een Mac veel minder drivers en poespas hoeft te installeren.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Apple update die drivers inderdaad samen met het systeem. Onder 10.10.0 is de versie van die driver 1.28.29, geen idee of 10.10.1 een nieuwere versie bevat.

Bijdrager
    ikbenkenobi

Ok dank voor jullie reacties. Ik stond op het punt een grafische toepassing te installeren voor After Effects maar wist niet zeker of mijn grafische kaart up to date was vandaar.

Bijdrager
    makasa

Als je je iMac up to date houdt zijn de drivers dat ook.

Bijdrager
    madcat

Onder OSX worden ze automatische geupdate, onder windows zal je het wel regelmatig moeten updaten

Bijdrager
    ikbenkenobi

Toch maar weer erg blij dat de Mac dit automatisch update. Thnx voor de reacties!

Bijdrager
    anne_mie

Het is al een oud topic zie ik. Ik lees dat het niet nodig is omdat de Mac dit automatisch doet. Toch krijg ik

de melding dat ik het stuurprogramma vd grafisch kaart moet bijwerken. Mijn Macbook is wel van 2009.

Bijdrager
    TheBigZ

@anne_mie: Ik zou toch enige terughoudendheid betrachten. Het lijkt me namelijk niet aannemelijk dat jij nu nog zo’n update voor je Mac aangeboden krijgt van Apple.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.